دریل رادیال مشهد 

دریل رادیال مشهد یا Radial drill دستگاهی از انواع دریل ها می باشد که در آن گیربکس به منظور حرکت شعاعی بر روی بازویی که حول ستون خود می چرخد، حرکت می کند و بر روی محل سوراخکاری مورد نظر، عملیات ماشین کاری را انجام می دهد. این نوع مکانیزم حرکتی به دستگاه دریل رادیال این اجازه را می دهد تا بتواند سوراخکاری بر روی قطعات فلزی بزرگ- که امکان سوراخکاری با دریل ستونی و یا دریل های مگنت را ندارند- را انجام دهد.

همچنین عملکرد دستگاه دریل رادیال از نظر زمان و دقت انجام کار، به مراتب مناسب تر از سایر ماشین آلات است. این نوع ماشین ها از مدل های بسیار ابتدایی و ساده در بخش ابزارهای صنعتی ولی درعین حالی ضروری در تولیدات صنعتی به حساب می آیند. در دستگاه دریل های رادیال سیستم باز و بسته کردن گیربکس به روش هیدرولیک و دستی انجام می شود. نوع استفاده هیدرولیک این دستگاه به مراتب از مزیتهای بیشتری برخوردار است که از مهمترین های آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • آسانتر کردن کار با دستگاه برای اپراتور.
  • عملکرد مناسب و عمر طولانی تر قطعات دستگاه به دلیل اعمال فشار یکسان در طول پروسه ماشینکاری.
  • جلوگیری از خیزش ناگهانی گیربکس و در نتیجه کیفیت بیشتر سوراخکاری.

همچنین لازم به ذکر است که در مواردی که قطعات بزرگ و یا بسیار سنگین هستند، می توان قطعه را بر روی زمین با فیکسچر ست و عملیات سوراخکاری را انجام داد.

کاربرد دستگاه دریل رادیال:

در ایران عموما از دستگاه دریل رادیال در بخش های و صنایع قالب سازی به منظور سوراخکاری قطعات کوچک استفاده می شود. همچنین این دستگاه در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، ساخت سوله و سازه های فضایی، خودرو سازی ، ریخته گری و بسیاری دیگر …. نیز کاربرد دارد. اما امروزه مهمترین کاریرد دستگاه دریل رادیال، در ساختمان سازی به خصوص سوله سازی و سازه های فلزی است.

در واقع با توجه به افزایش استفاده از سازه های فلزی با اتصالات پیچ و مهره به جای استفاده از سازه ها و اتصالات جوشی، استفاده از دستگاه دریل رادیال نیز کاربرد بیشتر و ویژه ای در ساختمان سازی پیدا کرده است. یکی از مزیت های استراکچر های پیچ و مهره آن است که مهندس ناظر می تواند بر تمام ساخت سازه از زمان برشکاری تا مونتاژ کاری و جوش نهایی و تکمیل فرآیند مونتاژ اشراف و کنترل لازم را داشته باشد.

پس از ساخت سازه در کارخانه، مرحله نصب در محل پروژه آغاز می شود که با توجه به اینکه کلیه مراحل ساخت در کارخانه و تحت کنترل انجام شده، فقط برپا ساختن سازه و اتصالات به صورت پیچ و مهره باقی مانده است که کنترل بهتر و نصب آسان تری نسبت به سازه جوشی دارند. اینجاست که اهمین دستگاه دریل رادیال مشخص می شود چرا که اگر در مرحله مونتاژکاری و سوراخکاری کنترل های لازم صورت گرفته باشد، نصب استراچکر به راحتی و سرعت بالا انجام می پذیرد.

همچنین لازم به ذکر است که امروزه در بخش صنعت ساختمان سازی، سوله و سازه های فضایی استفاده از دستگاه پانچ بر روی شیت های ST37 و یا ST52 ترک های میکرونی ایجاد می کنه بعد از نصب در سازه این ترک ها با آسیب های جدی روبرو خواهد شد. بنابراین در این صنعت عموما از دستگاه دریل رادیال 160 چین و چک استفاده می گردد.

مزیت های دستگاه 

از مهمترین مزیت های دستگاه دریل رادیال در مقایسه با سایر دریل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • به دلیل وزن پایین این دستگاه به سهولت می توان آن را جابه جا کرد.
  • وجود سیستم الکترونیکی کنترل اضافه بار و گارد محافظ و همچنین وجود کلاچ اتوماتیک موجب شده تا ایمنی این دستگاه بالا باشد.
  • به دلیل سرعت بالای دستگاه در فرآیند سوراخ کاری، باعث صرفه جویی در وقت و مصرف کمتر انرژی می شود.
  • تنوع بالای دستگاه دریل رادیال به متقاضیان اجازه خرید آن را با توجه به نیازهای متنوع آنها را می دهد.
  • وجود لوازم جانبی متنوع دستگاه دریل رادیال، می تواند کارآیی و دوام دستگاه را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

دستگاه دریل رادیال مشهد:

شرکت سوله ساز توس با بیش از 30 سال سابقه در امر تولید سازه های فولادی مشهد و بهره گیری از مهندسین متخصص و دستگاه پیشرفته دریل رادیال، آماده خدمت رسانی به همه متقاضیان این دستگاه می باشد. رسالت این شرکت پر کردن خلا ساخت سازه های فلزی با اتصالات پیچ و مهره در شهر مشهد می باشد، از این رو ارائه خدمات دستگاه دریل رادیال در مشهد همواره مورد توجه شرکت بوده است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با قیمت و خدمات دریل رادیال در مشهد با کارشناسان شرکت سوله ساز توس، تماس حاصل فرمایید.

در پایان امیدواریم که این مطلب که توسط تیم تولید محتوا اتود آماده شده است، توانسته باشد اطلاعات مفیدی را درباره دریل رادیال و کاربردهای آن در اختیارتان گذاشته باشد.