انواع کاربرد سوله

انواع کاربرد سوله | سوله در مشهد

اگر شما از شهرک‌های صنعتی گذر کرده باشید حتما سازه‌های یک شکل که دهانه ورودی بزرگ، سقف شیبدار و طول‌های کشیده‌ای دارند مشاهده کرده‌اید. این سازه‌ها ساختمان‌های فولادی پیش ساخته که به آن‌ها سوله می‌گویند در سراسر جهان بیشترین کاربرد را دارند. آنچه که شما نظاره‌گر بودید در بخش صنعت و تولید خط تولید آن نیازمند فضای بزرگ و در عین حال استاندارد است. اهمیت انواع کاربرد سوله از این نظر است که امکان استقرار تجهیزات تولید و ماشین‌آلات صنعتی را فراهم کند.

ما در این مقاله بهترین راه دستیابی به انواع کاربرد سوله برای کارفرمایان فراهم نموده‌ایم. کارشناسان مجموعه سوله ساز توس این مقاله با ارائه انواع کاربرد سوله تلاش کرده‌اند تا صاحبین متقاضیان این دسته از خدمات را به هدفشان نزدیک‌تر کنند. مجموعه سوله ساز با بیش از 20 سال تجربه در زمینه ساخت انواع سازه فولادی و سوله در مشهد، تلاش نموده است تا با تمرکز بر ساخت تیرورق های 12 متری بدون وصله، هزینه ساخت اسکلت فلزی مشتریان خود را تا حد ممکن کاهش دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با خدمات این مجموعه و دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

مقدمه

کاریردهای سوله در مشهد | سازه فولادی

پیش از اینکه به انواع کاربرد سوله بپردازیم بهتر است بدانید سوله چیست؟ سوله یک نوع سازه از جنس بتن و فولاد است که نیازمند به ستون‌ها و اتصالات پیچ و مهره زیادی است که همگی در استحکام سازه نقش مهمی را ایفا می‌کنند. متقاضیانی که قصد خرید سوله را دارند ابتدا باید با انواع کاربرد سوله آشنایی داشته باشند. به این دلیل انواع کاربرد سوله مهم است که حجم تجهیزات تولیده شده امکان استقرار را در فضای سوله داشته باشد. تفاوت در ویژگی‌های ساختاری سوله با هر بنا باعث افزایش کارایی سازه و در نهایت سوله می‌شود. 

سوله‌ها برای کاربرد در صنایع گوناگونی طراحی شده‌اند. شاخصه‌های مهمی که سوله‌سازان باید برای کاربری سوله در نظر بگیرند عبارتند از: حیطه کاری مشتری، تعداد و ابعاد ماشین آلات، حجم تولید و جریان ورودی و خروجی مواد خام. این حجم از اطلاعات پس از چند جلسه مشاوره صاحبان کسب و کار با سوله‌سازان حرفه‌ای اتفاق می‌افتد که در نهایت باعث درک درستی از انتظارات مشتری در پایان پروژه انتخاب انواع کاربرد سوله خواهد شد. در ادامه با انواع کاربرد سوله در مشاغل مختلف آشنا خواهیم شد.

کاربرد سوله در مشاغل صنعتی

کاربرد سوله صنعتی

در میان انواع کاربرد سوله، در موارد صنعتی سوله‌ها بیشترین کاربرد را دارند. چراکه موتور محرک یک کشور بخش صنعت آن می‌باشد که هدف آن ساخت تولیدی‌ها و کارخانه‌های صنعتی است. در احداث سالن‌های صنعتی سازه‌های مقاوم و مستحکم بکار برده می‌شود که این نیاز را بخوبی پوشش می‌دهد. از جمله مصارف صنعتی این سازه‌ها کارخانه‌های سنگین صنعتی، سردخانه‌های صنعتی، واحدهای تولیدی و… می‌باشد. در ذیل طیف بزرگی از مشاغل صنعتی که بهره فراوانی از کاربرد سوله می‌برند، اشاره خواهد شد؛

صنایع غذایی

صنایع غذایی و خوراکی در انواع کاربرد سوله از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد به همین علت کاربرد سوله در صنایع غذایی تجهیزات نظیر سوله سردخانه، انبار مواد غذایی و سوله کشتارگاه از ملزومات و کاربری‌های این سوله می‌باشد.

صنایع ساختمانی وابسته

انواع کاربرد سوله در این صنایع گروه‌های تولیدی و صنعتی می‌باشند که کاربری سوله در آن‌ها براساس تولید در کارخانه تنظیم می‌شود از جمله این گروه‌های تولیدی؛ تولیدکنندگان شیرآلات ساختمانی، تولیدکنندگان کاشی و سرامیک، تولیدکنندگان درب و پنجره می‌توان ذکر کرد.

کاربرد سوله در مشاغل تولیدی

در ادامه کاربردهای سوله در مشاغل تولیدی را بررسی خواهیم کرد؛ 

لوازم یدکی و قطعه سازی

یکی از موارد دیگر از انواع کاربری سوله آماده کردن فضای مورد نیاز قطعه سازی است. همان طور که می‌دانیم ماشین آلات و تجهیزات از تعداد زیادی قطعه مجزا تشکیل می‌شوند که نیاز به فضای زیاد در جهت جای‌گیری تجهیزات دارند به همین علت داشتن فضای کافی برای انبار کردن وجود سوله را ضروری می‌کند

ماشین سازی

گروه‌های خودروسازی یکی دیگر از مواردی هستند در دسته انواع کاربرد سوله می‌توان به آن‌ها اشاره کرد. این دسته از مشاغل تولیدی به دلیل فرآیندی که در آن‌ها رخ می‌دهد از جمله مونتاژ کردن نیازمند سوله می‌باشند.

کاربرد سوله در مشاغل با مقیاس بزرگ

از مهمترین صنایعی که در مقیاس بزرگ به این سازه های فولادی نیازمند هستند می توان به صنایع نفت و پتروشیمی اشاره کرد.

صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

کاربرد سوله پتروشیمی | مجموعه سوله ساز توس

ساخت سوله در صنایع پتروشیمی از زیر عنوان‌های دیگر انواع کاربرد سوله در ابعاد بزرگ پروژه‌های ملی می‌باشد و به علت ماهیت کاری آن که تولید فرآورده‌های شیمیایی مواد خام حاصل از نفت یا گاز طبیعی به این کاربرد از سوله نیاز شدیدی خواهند داشت. ایمنی و استاندارد سازی از اولویت‌های مهم سوله‌سازان در این نوع کاربری می‌باشد.

کاربرد سوله در مشاغل خدماتی

در دسته مشاغل خدماتی نیازمند به سوله می توان به مجموعه های ورزشی، سالن های همایش، نمایشگاه ها و پارکینگ ها اشاره کرد.

مجموعه‌های ورزشی

کاربرد سوله ورزشی

سالن‌های ورزشی دسته دیگری از مشاغل هستند که نیازمند سوله می‌باشند در این نوع از کاربری سوله، سقف سوله‌ها مرتفع و دهانه آن‌ها وسیع در قالب سالن ورزشی چند منظوره در نظر گرفته می‌شود و نوع ساختار آن‌ها متفاوت از سوله کشاورزی و صنعتی می‌باشد. برای ساخت سالن ورزشی نیازی به ساخت ساختمان‌های بتنی و گران قیمت نیست کافی ا‌ست سازه خود را به مجموعه سوله ساز توس سفارش دهید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را دریافت کنید.

سالن ‌های همایشی

از فضاهای دیگر علاوه بر سالن‌های ورزشی که برای تامین فضا از سوله استفاده می‌کنند سینماها و تئاترها هستند که با ساخت سوله می‌توان فضای گسترده‌ای را جهت برگزاری اجتماعات ایجاد کرد. از دید صاحبان کسب وکار، با توجه به مدت زمان طولانی ساخت سوله از صفر تا صد پروژه در تصمیم‌گیری‌های سازمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نمایشگاه‌ ها

از انواع کاربرد سوله با هدف ایجاد نمایشگاه به دلیل قابلیت نصب آسان و سریع سوله می‌تواند ساختار مناسبی در جهت نمایشگاه‌هایی فصلی و یا دائمی باشد.

پارکینگ ‌ها

امروزه پیدا کردن جای پارک معظل بزرگی است که اکثر افراد با آن درگیر هستند. با احداث سوله پارکینگ می‌توان این معظل را مدیریت کرد. استفاده بهینه از فضا، کاهش زمان پارک خودرو، آراستگی محیط، کاهش ترافیک و تسریع در تردد خودروها از فواید سوله پارکینگ می‌باشد.

انواع کاربرد سوله براساس حجم کاربری

انواع کاربرد سوله را می توان براساس حجم کاری نیز دسته بندی کرد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد؛

سوله سنگین

سوله سازی مشهد

ساختار نهایی سوله می‌تواند در انواع کاربرد سوله نقش داشته باشد سوله سنگین همانطور که اسمش پیداست وزن سنگینی دارد بدین معنا که در یک متر مربع از سازه نسبت وزن ماده مصرف شده هر چه بالاتر برود، سازه سنگین‌تری را خواهیم داشت. نظر به اینکه این سوله‌ها صرفا در کاربری و مشاغل بزرگ اعم از کارخانجات پبشرفته، نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها به کار برده می‌شود هزینه ساخت این نوع سوله‌ها بیشتر از سوله‌های نیمه سنگین و سبک خواهد بود.

سوله نیمه سنگین

معمولا گروه‌هایی در این دسته قرار می‌گیرند که ساخت محصول یا تولید کالا در ابعاد بزرگ را انجام می‌دهند و از لحاظ حجم کار و برآیند بارها در دسته دوم کاربری‌های بزرگ سوله قرار می‌گیرند. از جمله این گروه‌ها کارخانجات تامین قطعات و ساخت لوازم ماشین آلات متنوع می‌توان اشاره کرد در این دسته از انواع کاربرد سوله قرار می‌گیرند.

سوله سبک

سوله سبک به دلیل اینکه به روش خرپایی ساخته و تولید می‌شود بدون شک از سوله های سنگین محکم‌تر و از استقامت بالایی برخوردار است. ذکر این نکته ضروری است که سوله سبک یک سوله ضعیف و بی‌کیفیت نیست تکنيک‌هايی در جهت سبک سازی سوله بکار می‌رود که وزن سازه سوله سبک‌تر می‌شود. سوله سایبان می‌تواند در دسته سوله سبک قرار گیرد.

سخن آخر

همانطور که در بالا ذکر شد دیدیم که فاکتورهای زیادی در انتخاب سوله تاثیرگذار است از جمله کاربری سوله، بارهای وارده به سوله و…می‌باشد. تمام نکاتی که توسط کارشناسان ما در این مقاله ذکر شد در جهت بالابردن دانش صاحبین کسب و کار بود تا بتوانند از هرگونه خسارت وارده جلوگیری به عمل آورند. امروزه انتخاب سوله به دلیل تنوع سوله‌ها سخت و مشکل شده است و برای بهترین انتخاب باید از مشاورین مجرب کمک بگیریم مشاوران ما در مجموعه سوله ساز توس با تعیین نیازها و اهداف، صاحبین کسب و کار در جهت ساخت سوله به نتیجه گیری کلی می‌رساند. در پایان لازم به ذکر است که این مقاله توسط آژانس دپارتمان طراحی سایت در مشهد اتود تهیه شده است، امیدواریم که از مطالعه آن لذت برده باشد. برای آشنایی بیشتر با خدمات این مجموعه می توانید اینجا کلیک کنید.

اخبار و مقالات

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.