سوله مرغداری مشهد

سوله مرغداری مشهد | سوله سازی مشهد | شرکت سوله ساز توس

سوله مرغداری مشهد

مرغداری یکی از پر درآمدترین مشاغل در خراسان رضوی و به ویژه در مشهد است. برای وارد شدن به این حوزه کاری ابتدا نیاز به ساخت یک سوله مرغداری در مشهد دارید. ما در این گفتار به بررسی استانداردهای لازم جهت ساخت سوله مرغداری خواهیم پرداخت و همچنین نکاتی چند از نحوه راه اندازی سوله مرغداری در مشهد را بازگو خواهیم کرد. شما همواره می توانید برای پرسش سوالات بیشتر و مشورت با کارشناسان سوله سازی از بخش تماس ارتباط برقرار نمایید.

مجموعه سوله ساز توس با دانش و علم مجموعه ای از مهندسان متخصص در زمینه ساخت انواع سازه های فولادی در مشهد، آماده ارائه خدماتی همچون طراحی، آنالیز قیمت و ساخت انواع سوله ها و سالن های صنعتی است. این مجموعه رسالت خود را در پر کردن خلاء ساخت اسکلت فلزی ساختمان بر پایه تیر ورق های 12 متری بدون وصله قرار داده است.

[ مطالعه بیشتر: انواع راه های ساخت سوله در مشهد چیست و چه هزینه ای دارد؟ ]

مقدمه

 

سوله سازی مشهد | سازه فولادی مشهد

 

مرغداری در اواخر دهه هفتاد شغلی بسیار پر ریسک و با درآمد متوسط بود، اما امروزه به دلایل متعددی، مرغداری به شغلی پر درآمد و نسبتا کم ریسک تبدیل شده است. دلایلی همچون بالا بودن قیمت گوشت قرمز ، نتایج بررسی و تحقیقات پیرامون خطرات و عوارض مصرف گوشت قرمز و … از جمله عواملی هستند که از سوی خریدار این شغل را کم ریسک و پر درآمد می کند و دلایلی همچون رشد سریع و به صرفه تر مرغ از سوی تولید کننده این شغل را در بین افراد محبوب تر می نماید. با توجه به دلایل فوق، در سال های جاری نه تنها گوشت مرغ محبوبیت خود را از دست نداده، بلکه بیشتر از پیش مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است، و در نتیجه پرورش مرغ نیز به یکی از مشاغل پر طرفدار و محبوب تبدیل شده است.

خصوصیات استانداردسازی سوله مرغداری مشهد

ساخت و طراحی سوله مرغداری مشهد با استفاده از بررسی ها و محاسبات بسیار دقیق انجام می شود، چرا که در نهایت این سوله محل زندگی موجودات زنده است و باید به لحاظ تهویه، بهداشت، ابعاد، مواد و مصالح کاربردی و مواردی از این دست با توجه به استاندارد های خاصی طراحی، تهیه و به کار برده شوند. برای ساخت سوله مرغداری عموما دهانه سوله را بزرگ می سازند تا بتوان تجهیزات و لوازم مورد نیاز جهت پرورش مرغ را به راحتی به داخل سالن منتقل کرد و در صورت خرابی و آسیب به سرعت از سالن خارج کرد و جایگزین نمود.

اجزاء سوله مرغداری مشهد

 

اجزا اصلی سوله در مشهد | شرکت سوله ساز توس

 

برای ساخت سوله مناسب مرغداری قسمتی از بالای سوله به عنوان سر سوله در نظر گرفته می شود. در این قسمت تجهیزاتی مانند وسایل سرمایشی و گرمایشی برای فصول تابستان و زمستان و تابلو برق ها قرار خواهد گرفت. در قسمت سر سوله مرغداری فضایی برای دریچه های تهویه هوا نیز در نظر گرفته می شود.

استاندارد های متراژ سوله مرغداری

در استاندارد ترین حالت سوله مرغداری مشهد با عرض بین 11تا 13 متر و طول حداقل 75 متر طراحی و ساخته می شود. ارتفاع سوله های مناسب مرغداری بسیار زیاد نیست و همین قدر که ارتفاع مورد نیاز جهت جایگزاری تاسیسات مرغداری فراهم شود کافی است. ارتفاع کم سوله در فصل گرما و سرما به تسریع تعادل دمایی کمک شایانی خواهد کرد.

انواع مدل های سوله مرغداری

مهندسین طراح و سازنده سوله، این سازه ها را با ظرفیت های متفاوتی بسته به اندازه مورد نظر شما طراحی می کنند. چیزی که در طراحی و ساخت سوله مرغداری مشهد حائز اهمیت است، این است که باید در بهینه ترین حالت ممکن از مصالح و امکانات استفاده شود، به همین منظور تفاوت در میزان ارتفاع و در بعضی موارد حالت قوسی سقف موجب ایجاد مدل های مختلف سوله مرغداری می شود. در دیواره سوله هایی که به منظور مرغداری طراحی و ساخته می شوند به جهت تهویه مطلوب و خنک کردن هوای داخلی سوله از حوضچه های آب و یا پد های سلولوزی استفاده می شود.

رایج ترین مدل طراحی سوله مناسب مرغداری

 

رایج ترین روش های سوله در مشهد

 

رایج ترین مدل طراحی سوله مرغداری مشهد، تحت عنوان “Window Less” شناخته می شود. این سوله ها با تعداد بسیار کمی پنجره ساخته می شوند، و هوای مورد نیاز سوله توسط هواکش های بسیار بزرگ و پد های نصب شده روی دیوار های جانبی تامین می شود. همانطور که از تعریف پیدا است، این سوله ها به صورت سر پوشیده طراحی و ساخته می شوند.

تنظیم رطوبت

تنظیم رطوبت مناسب برای سوله پرورش مرغ فاکتوری بسیار مهم است. به طور کلی رطوبت فضای پرورش مرغ باید چیزی در حدود 50 تا 70 درصد تنظیم شود تا هم کیفیت سالن پرورش مرغ حفظ شود، هم از ایجاد گرد و غبار پیشگیری شود و هم از میزان استرس جوجه های یک روزه که به تازگی از سالن جوجه کشی به سالن پرورش منتقل شده اند کاسته شود. اگر به تنظیم رطوبت سالن مرغداری توجه نشود امکان دهیدراته شدن جوجه ها بسیار بالا می رود.

تامین فضای کافی جهت پرورش

 

ساخت سوله مرغداری در مشهد | شرکت سوله ساز توس

 

تامین فضای کافی جهت پروش مرغ بسیار فاکتور مهمی در شروع کار است. به همین جهت قبل از طراحی سوله مرغداری مشهد باید اسکیل کاری خود را مشخص کنید و راجع به این موضوع با شرکت طراح و سازنده سوله خود صحبت کنید تا فضایی کافی برای جوجه ها و نهایتا مرغ ها فراهم نمایید. توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی، فصل و نوع سوله و وزن طیور در تعیین اندازه فضای استاندارد موثر است.

سخن آخر

طراحی و ساخت سوله مرغداری مشهد کاری اصولی و مهم است که باید به دست متخصصین امر انجام شود، اما نکته قابل توجه این است که فرد و یا افرادی که قصد ساخت و بهره برداری از این سوله ها را دارند می بایست قبل از اقدام به نکات مهمی که در طراحی و ساخت حائز اهمیت است احاطه داشته باشند تا بتوانند کار خود را به سازنده ای که توانمندی کافی را دارد بسپارند. شما در این مقاله با نکات مهم در طراحی و ساخت سوله مرغداری مشهد آشنا شدید و همواره می توانید با مهندیسین با تجربه مجموعه سوله ساز توس در ارتباط باشید و از نظرات کارشناسی آن ها بهره مند شوید.

در پایان امیدواریم این مقاله که توسط تیم تولید محتوا در مشهد نگارش شده، اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار داده باشد.

اخبار و مقالات

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.