سوله پیش ساخته

سوله پیش ساخته | سوله در مشهد

سوله پیش ساخته

در سال های اخیر در حیطه ساخت و ساز توجه ویژه ای به سوله پیش ساخته شده است. می توان سوله را جزو پرکاربردترین سازه های فولادی پیش ساخته در جهان دانست. یکی از نکات مهم ساخت سوله داشتن برنامه حساب شده و انجام زمان بندی مراحل اداری و ابتدایی و مراحل اجرایی ساخت آن می باشد. برای راه اندازی یک سوله تنها نباید قیمت سوله در نظر گرفت بلکه کاربرد و استاندارد بودن سوله جزء مهمی در طراحی یک سوله می‌باشد که ما در مجموعه سوله ساز توس به آن توجه ویژه ای داریم.

سوله ساز توس یکی از بهترین سازندگان سوله در مشهد است که با تکیه بر دانش و توان مهندسین خود اقدام به طراحی و تولید سوله های استاندارد با استفاده از تیرورق کرده است که تا حد ممکن هزینه ساخت اسکلت فلزی مشتریان خود را کاهش دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط خدمات این مجموعه می توانید با کارشناسان شرکت سوله ساز توس در تماس باشید.

مقدمه

سوله سازی در مشهد | سوله ارزان مشهد

صنعت سوله سازی در مشهد صنعتی معاصر است. نه تنها در مشهد بلکه در تمامی دنیا از ساخت سوله در ایجاد فضاهایی بزرگ برای مصارف مختلف استفاده می کنند. در ابتدا ساخت سوله های سنگین بسیار متداول بوده است اما رفته رفته با استفاده از علم مهندسی سوله سازی در مشهد به سمت ساخت سوله هایی سبک تر، مقاوم تر و ارزان تر رفته است تا جایی که امروزه استفاده از سوله های پیش ساخته یکی از بهترین روش های استفاده از این سازه های فولادی برای مصارف گوناگون است.

سوله پیش ساخته چیست؟

به طور کلی به سازه های فلزی که در جهت صرفه جویی هزینه و وقت ساخته می شوند سوله می‌گویند. سوله پیش ساخته به سوله هایی گفته می شود که همه مراحل طراحی و ساخت در محل کارگاه انجام شده و در نهایت سوله آماده به محل مورد نظر انتقال می‌یابد. اگرچه صرفه جویی در وقت و هزینه در ساخت سوله مهم است اما باید این نکته را در نظر گرفت که سوله ساخته شده باید سال ها با همان کیفیت اولیه به صاحبان خود سرویس دهد و آسیب های جبران ناپذیری را ایجاد نکند. سوله دارای انواع گوناگونی است از جمله می توان سوله تک دهانه به صورت 8، سوله دو یا چند دهانه با ستون مشترک به صورت 88 یا 888، سوله دو دهانه به صورت 8، سوله مدور و سوله چند ضلعی نام برد.

کاربرد های سوله پیش ساخته

سوله پیش ساخته در مکان های مختلف و مقاصد گوناگونی استفاده می شود که از جمله این کاربردها می توان به ساخت سالن های ورزشی، احداث کارگاه های صنعتی، سالن های انباری، سوله های اداری، سوله های اسکان موقت، محیط های آموزشی، میادین میوه و تره بار، سوله تعمیرگاه ماشین آلات سنگین و سوله پیش ساخته نمایشگاه اشاره کرد.

قیمت سوله پیش ساخته

ساخت سوله ارزان در مشهد

همان طور که در بالا ذکر شد سوله پیش ساخته به علت سبک بودن و وزن پایین آن باعث شده که از مقدار آهن کمتری استفاده شود و همین موضوع سبب شده که نسبت به سازه های سنگین قیمت پایین‌تری داشته باشد. موضوع متراژ و اندازه سوله که از فاکتورهای موثر بر قیمت سوله استاندارد می باشد کاملا درست است در حالی‌که تنها دو عامل متراژ و اندازه در قیمت سوله تاثیر گذار نیست بلکه عوامل مهم دیگری نیز در آن دخیل می باشد از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت سوله مواد اولیه، ابعاد سوله، پوشش سقف سوله، ارتفاع دهانه سوله و امکانات داخل سوله می توان نام برد. به عنوان مثال می توان گفت ارتفاع یک سوله ورزشی بیشتر از سوله انبار است که همین عامل می تواند موجب افزایش قیمت سوله شود.

مزایای سوله پیش ساخته

با حذف مراحلی از جمله فنداسیون سوله، به کار بردن مواد و مصالح خوب و همچنین انجام محاسبات دقیق مهندسی؛ سبب کاهش قیمت، نصب سریع، مقاومت در برابر زلزله، انتقال و جا به جایی آسان، سازکاری با محیط زیست در ساخت سوله پیش ساخته می شود.

نصب سریع

نیاز نداشتن به فنداسیون سوله در هنگام ساخت سوله پیش ساخته به عبارتی دیگر انجام مراحلی از جمله آرماتور بندی و بتن ریزی حذف می شود. در واقع عنوان پیش ساخته به این دلیل به این نوع سازه ها اطلاق می شود که تمامی قطعات به صورت پیش ساخته از کارخانه تولید کننده سازه به محل ساخت منتقل می شود و همین موضوع سبب سرعت بخشیدن به فرآیند ساخت می شود.

مقاومت در برابر زلزله

ساخت سوله های پیش ساخته با دقیق ترین محاسبات انجام می شود لذا مقاومت سازه در برابر زلزله تضمین می شود و برای سازه دفترچه نظام مهندسی صادر می گردد. همچنین استفاده از ابزار و متریال سبک هنگام ساخت مقاوم بودن سوله در برابر بلایای طبیعی نظیر زلزله را ثابت میکند. این یکی از بزرگترین مزایای این گونه سوله است.

جابه جایی آسان

جا به جایی آسان سوله در مشهد

همانطور که بیان شد سوله های پیش ساخته از مصالح سبک با محاسبات دقیق ساخته شده است و همچنین بیان شد که این سوله ها در کارخانه ساخته و به محل انجام پروژه منتقل می شود، لذا تمامی این عوامل باعث می شود که در صورت نیاز بتوان به راحتی سوله را به محلی جدید منتقل نمود. جا به جایی آسان یکی دیگر از مزایای استفاده از این نوع سوله است.

سازگاری با محیط زیست

یکی از مهم ترین عواملی که یک کار را دوست دار محیط زیست معرفی می کند؛ تولید زباله کمتر در روند انجام آن کار است. ساخت سوله های پیش ساخته با کمترین میزان زباله صورت می گیرد و همچنین مواد و مصالحی که در سخت آن ها استفاده می شود از موارد قابل بازیافت هستند، در نتیجه تمامی این ویژگی ها سبب شناخت این سازه فولادی به عنوان گونه ای از سوله های دوست دار محیط زیست است.

ساخت سوله در مشهد

ساخت سوله در مشهد با قیمتی مناسب کار بسیار دشواری نیست تنها لازم است کاربری سوله خود را مشخص نمایید و به دنبال کارخانه ای باشید که علاوه بر استفاده از مصالح درجه یک از مهندسین زبده و با تجربه استفاده نماید. چرا که اگر مهندسی و محاسبات دقیقی برای ساخت سوله انجام نشود تمامی سرمایه شما در خطر خواهد بود.

سخن آخر

این مقاله با هدف معرفی سوله پیش ساخته و همچنین معرفی مرکزی قابل اعتماد جهت ساخت سوله ارزان در مشهد نگاشته شده است، لذا می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین استفاده از مشاوره جهت ساخت سوله با مهندسین و کارشناسان سوله ساز توس در تماس باشد.

در پایان لازم به ذکر است که این مقاله توسط دپارتمان طراحی سایت، آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود تهیه شده است، امیدواریم که از مطالعه آن لذت برده باشید.

اخبار و مقالات

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.