هزینه ساخت سوله

سوله سازی مشهد

هزینه ساخت سوله

در این گفتار سعی شده مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت و هزینه ساخت سوله را مشخص کنیم، و از آنجا که عوامل متغیر و بیشماری در این بحث دخیل است ما به مهم ترین موارد آن اشاره خواهیم کرد. برای رسیدن دقیق به قیمت تمام شده سوله مورد نظرتان باید تمامی این موارد را مد نظر قرار داده و تحقیقات و برنامه ریزی دقیقی انجام پذیرد. برای کسب اطلاع بیشتر از هزینه های ساخت سوله و انواع سازه های فولادی در مشهد می توانید با کارشناسان شرکت سوله ساز توس تماس حاصل فرمایید.

مقدمه

در تعریف سوله آمده است که، نوعی سازه صنعتی است که با استفاده از مقاطع آهن و فولاد ساخته و ابعاد آن چه از نظر مساحت و دهانه قابل تغییر می باشد. کاربرد این سازه ها در صنعت بیشمار است و در حال حاضر در زمینه های فراوانی مورد استفاده قرار می گیرد. سوله و کاربرد آنها در صنعت را می توان از اهمیت ویژه ای برخوردار دانست به گونه ای که امروزه از این سازه ها در ساخت کارخانه های تولیدی، اماکن تجاری و تفریحی، ورزشگاه های مسقف و دیگر زمینه ها بهره جست.

سوله ها یکی از پرکاربرد ترین سازه های طراحی و مهندسی شده به دست انسان است که به دلیل نوع این سازه می شود در هزینه ها و منابع صرفه جویی کرد. یکی دیگر از ویژگی های مهم احداث سوله زمان بسیار کم ساخت این سازه است که استفاده از آنها را روز به روز افزایش داده است. برای اطلاعات بیشتر در مورد کاربردهای سوله می توانید به مقاله زیر را مطالعه کنید.

روش های سوله سازی

در این مقاله در نظر داریم تا هزینه ساخت سوله را مورد بررسی قرار دهیم، و روشن سازیم با در نظر گرفتن چه عواملی در ساخت سوله ها می توانیم از هزینه های اضافی کم کنیم. از جمله این عوامل می توان به محل احداث، مساحت سوله، نوع سوله و متریال مصرفی، و کاربرد سوله مورد نظر، اشاره کرد، که در ادامه به تاثیر هر کدام از این عوامل خواهیم پرداخت.

آنچه که در این مطلب می خوانید؛

مکان ساخت

نوع طراحی سوله

نوع کاربری سوله

ابعاد مساحتی سوله

مواد مصرفی و نوع آن در سوله سازی

مکان احداث سوله و هزینه ساخت سوله

در ساخت انواع سوله اولین مسئله ای که باید به آن توجه داشت محل احداث آن است، در نوع سوله های خرپایی و تیرورقی که وزن سازه آنها بیشتر است این عامل باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. چنانچه خاک محل احداث سست و از مقاومت پایینی برخوردار باشد هزینه ساخت سوله را افزایش خواهد داد. زیرا که برای مقاوم سازی و پی ریزی آن هزینه های زیادی را باید صرف کرد تا به نتیجه دلخواه برسید.

شرایط محیطی محل احداث سوله از نظر آب هوا، شیب زمین و میزان وزش باد، بسیار در هزینه های ساخت این سازه فولادی تاثیر گذار خواهد بود و وجود هر یک از این عوامل در طراحی سوله تغییر ایجاد خواهد کرد. به طور مثال اگر محل انتخابی دارای شرایطی باشد که در طول سال وزش باد در آن اقفاق می افتد باید سوله را به گونه ای مقاوم سازی کرد که این باعث افزایش متریال مصرفی در ساخت خواهد شد.

سوله سازی مشهد

اثر گذاری طراحی سوله

طراحی سوله بستگی به کاربرد آنها و سفارش مشتری دارد و یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین هزینه ساخت سوله است. با توجه به این که بیشتر سوله ها به طور پیش ساخته و بنا به اصول طراحی خاصی آماده شده اند اما در بیشتر مواقع نیاز به بازنگری هایی برای هر پروژه دارند تا بتواند نیاز های مشتری را برطرف کنند.

بدین منظور می توان با توجه به نیاز مشتریان تغییرات زیادی را ایجاد کرد به طور مثال تغییر در نوع و اندازه درب و پنجره های سوله، نوع جرثقیل به کار رفته در سوله، ساخت نیم طبقه در قسمتی از سوله، به کار بردن انواع فن ها و سیستم های تهویه، تغییر در نوع نما و نازک کاری های داخلی و خارجی سوله، تغییر در ارتفاع سقف و به کار گیری از انواع عایق ها برای سقف سوله و تغییرات بیشمار دیگر که بسته به نیاز و سلیقه مشتری آن سوله می توان اعمال کرد. برای کسب اطلاع بیشتر در مورد نحوه طراحی سوله می توانید از مطلب زیر را مطالعه فرمایید؛

طراحی سازه فلزی

کاربری سوله و هزینه ساخت سوله

در ابتدا قبل از همه چیز باید نوع کاربرد سوله را مشخص کنیم زیرا برای هر یک از فعالیت های اقتصادی مورد نظر می توان از نوع خاصی از سوله ها بهره برد که هزینه ساخت سوله با یکدیگر تفاوت بسیاری دارد. کاربرد سوله ها می تواند از آشیانه برای هواپیما تا سالن های ورزشی متفاوت باشد و هر یک از این کاربری ها نوع خاصی از ساخت سوله ها را طلب می کند.

به طور مثال در نظر داشته باشید که در سوله ای لیفتراک های سنگین دائما در رفت و آمد هستند، یا در سوله ای دیگر باید از جرثقیل سنگینی کمک گرفت، واضح است که اینها تماما بستگی به کاربری سوله دارد و تاثیر مستقیمی هم بر نوع ساخت، طراحی و هم بر هزینه ساخت سوله خواهند داشت.

کاربری و هزینه ساخت سوله

مساحت، ارتفاع و وزن سوله

ابتدا باید ابعاد، ارتفاع و وزن مورد نیاز برای سوله ای که مد نظر دارید را مشخص کنید این ها هر کدام از عوامل تآثیر گذار دیگر هزینه ساخت سوله تمام شده هر متر سوله است که بسته به نیاز و کاربرد سوله می تواند متغیر باشد. این سه عامل تعیین کننده میزان مصرف فولاد در سازه هستند مثلآ اگر بخواهیم سوله با ارتفاع ۶ متر و دهانه ای ۲۰ متری طراحی کنیم باید در هر متر مربع آن از ۲۴ کیلوگرم مقاطع فولاد استفاده کنیم و این مثال به خوبی نشان می دهد که تغییر در این عوامل بر میزان مصرفی فولاد چگونه تاثیر می گذارد و قیمت تمام شده سوله را نیز افزایش یا کاهش خواهد داد.

متریال مورد استفاده و هزینه ساخت سوله

در بحث متریال سوله می توان به گزینه های بیشماری اشاره کرد اما بیشتر از همه مرغوبیت متریال اهمیت دارد. از آنجا که شرکت های بسیاری در امر ساخت و اجرا سوله مشغول به فعالیت هستند، قیمت های متفاوتی برای هر متر مربع را در بازار مشاهده می کنیم. قیمت های پایین روشن کننده آن است که از مواد و متریال نامرغوب در ساخت سوله استفاده می شود. مواردی که در ساخت یک سوله به کار می رود به ترتیب، ورق، خرد، رنگ، پروفیل، آبدو و پیچ و مهره است.

از آن جهت که انواع مختلفی از این مواد در بازار موجود و تشخیص کیفیت آنها نیز دشوار است پیشنهاد می کنیم با سازندگان معتبر قرارداد خود را منعقد کنید. با صرف هزینه اولیه بیشتر برای ساخت سوله شما از هزینه های نگهداری معاف خواهید شد و در غیر این صورت با اینکه در ابتدا برای ساخت هزینه کم تری داده اید باید در ادامه برای نگهداری و تعمیرات ممکن است هزینه ساخت سوله شما بیشتر از حد تصور باشد.

متریال و هزینه ساخت سوله

نتیجه گیری

در آخر این مطلب باید برای خوانندگان این مطلب روشن سازیم که در هزینه ساخت سوله موارد بیشماری دخیل خواهد بود که با طرح ریزی دقیق از قبل اجرا پروژه تا حدودی می توان هزینه نهایی را روشن کنیم. در پایان امیدواریم این مطلب که توسط گروه سئو سایت مشهد تهیه شده، مفید واقع شده باشد.

اخبار و مقالات

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.