دستگاه جوش CO2 مشهد

دستگاه جوش co2 مشهد تحت گاز دی اکسید کربن کار می کند که با ایجاد جریان الکتریکی در سیم جوش، قوس الکتریکی میان نوک الکترود و فلز پایه ایجاد می شود. با توجه به آنکه این گاز یک گاز فعال است، این نوع جوشکاری از نوع Metal Active Gas یا به اختصار  MAG می باشد. در بیشتر دستگاه های جوش از الکترود استفاده می شود که در مدت کوتاهی تمام می شود و مجددا نیاز به تغییر الکترود در دستگاه وجود دارد، اما در دستگاه جوش co2 سیم جوش به جای الکترود مورد استفاده قرار می گیرد، که امکان جوشکاری تا مدت زمان زیادی را برای جوشکار فراهم می کند. دستگاه جوش co2 با ایجاد قوس الکتریکی سیم جوش و فلز پایه را ذوب می ‌کند، تا در شکاف مورد نظر اتصال برقرار شود.

در صنعت جوشکاری به هر میزان که بتوان از نفوذ گازهای اکسیژن و نیتروژن اتمسفر به نقطه مورد نظر جوشکاری جلوگیری کرد، کیفیت بهتر جوش را به دنبال خواهد داشت. از این رو دستگاه جوش co2 از گاز گاز دی اکسید کربن به عنوان محافظ حوضچه جوش استفاده می کند تا اثر این گازهای مخرب را به حداقل برساند. استفاده از این گاز، فرایند جوشکاری CO2 را نسبت به سایر گازهای محافظ مانند آرگون بسیار مقرون به صرفه کرده است. سیم جوش مورد استفاده این دستگاه به طور خودکار در مشعل جوش تغذیه می شود تا فرآیند جوشکاری در امتداد طولانی فلز بدون هیچ گونه شکست دنبال شود. سیم جوش های مورد استفاده در دستگاه جوش co2 در استاندارد اروپایی EN 440 با یک روکش مسی تولید می شوند. از این روکش مسی به دو دلیل جلوگیری از اکسید شدن سیم و هدایت بهتر جریان برق استفاده می شود.

مزایای دستگاه جوش co2

از مهم ترین مزیت های این دستگاه جوش می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

کاهش تنش سطحی

در جوشکاری استیل های کربن دار تنش سطحی باعث نفوذ کمتر جوش می شود که این تنش را با گازهای محافظ جوش دیگر مانند هلیوم یا آرگون نمی توان کاهش داد. گاز co2 تنها گازی است که می توان از آن در کاهش تنش سطحی استفاده کرد و نفوذ پذیزی جوش در استیل های کربن دار را افزایش داد.

کاهش هزینه

همانطور که گفته شد، گاز محافظ CO2 نسبت به سایر گازهای محافظ مانند هلیوم و آرگون بهای کمتری دارد، که صرفه اقتصادی زیادی در هزینه های جوشکاری به دنبال خواهد داشت.

افزایش نفوذ جوش

گاز CO2 علاوه بر محافظت از قوس الکتریکی در برابر گازهای مخرب، متمرکز کردن حرارت قوس باعث افزایش عمق نفوذ جوش می شود و از ایجاد نفوذ ناقص  (LOP)جلوگیری می کند.

کاهش اکسیداسیون

با توجه درجه حرارت بسیار بالای قوس جوشکاری  CO2، این گاز به مونوکسید کربن و اکسیژن تجزیه می شود که از اکسیداسیون فلز جوش جلوگیری می کند. که همین موضوع، باعث بهبود در برخی از خواص فلز جوش مانند استحکام و سختی در استیل های کربن دار می شود.

عدم ایجاد گِل جوش

جوشکاری  CO2باعث جلوگیری از شکل گیری گل جوش بر روی فلز جوش می شود که نقطه جوش های دقیق و سالم تری را به دنبال دارد. همچنین در نواحی مرطوب به علت نبود گل جوش، بخش های اتصالی زنگ نمی زنند که حدود زیادی سبب زیبایی اتصالات می شود.

علاوه بر مزیت های ذکر شده، کار با دستگاه جوش CO2 مزیت های دیگری از جمله موارد زیر را نیز به همراه دارد؛

  • بهترین روش برای جوشکاری صفحات نازک و نیمه ضخیم غیر سخت فولادی است.
  • مستمر تغذیه شدن دستگاه جوشکاری با سیم جوش به جای الکترود، باعث افزایش سرعت فرآیند جوشکاری می شود.
  • میزان جرقه زنی در این روش کم است.
  • حوضچه مذاب و قوس الکتریکی در جوش CO2 به وضوح قابل مشاهده است.
  • درصد بالایی از سیم جوش در منطقۀ اتصال رسوب می کند.

کاربرد دستگاه جوش co2

عمده ترین کاربرد دستگاه جوش co2 در صنعت ساختمان سازی به خصوص تولید تیرورق هایی است که به عنوان اسکلت پایه در سازه های فولادی کاربرد دارند. مهمترین صنایعی که از دستگاه جوش co2 استفاده می کنند، می توان به صنایع دوچرخه سازی، خودرو سازی، نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع تولید لوازم خانگی و دیگر صنایع را نام برد. یکی دیگر از کاربردهای این دستگاه تولید محافظ شاخ گوزنی است از آنها به عنوان محافظ در ساختمان های مسکونی و بر سر در خانه ها، استفاده می شود.

دستگاه جوش co2 در مشهد:

شرکت سوله ساز توس با بیش از 30 سال سابقه در امر تولید سازه های فولادی مشهد و بهره گیری از مهندسین متخصص و دستگاه جوش CO2 مشهد آماده خدمت رسانی به همه متقاضیان این دستگاه می باشد. این شرکت از دستگاه دستگاه جوش CO2 مشهد برای تولید سازه های فولادی بر پایه تیرورق استفاده می کند که این موضوع علاوه بر سرعت بخشیدن به مونتاژ ستون ها ، کیفیت بهتری از لحاظ ساختاری برای اسکلت فلزی دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با قیمت و خدمات جوش CO2 با کارشناسان شرکت سوله ساز توس، تماس حاصل فرمایید. در پایان امیدواریم که این مطلب که توسط تیم تولید محتوا اتود آماده شده است، توانسته باشد اطلاعات مفیدی را درباره دستگاه جوش CO2 و کاربردهای آن در اختیارتان گذاشته باشد.