برش ورق سرد مشهد

برش ورق سرد مشهد در زیر مجموعه خدمات ورق کاری قرار می گیرد. در واقع به مجموعه عملیاتی که به منظور فرم دادن به ورق انجام می شود، ورق کاری اطلاق می شود. که از این فعالیت ها می توان به عملیات های برشکاری (قیچی کاری )، خم کاری، کشش، فرآیندهای اتصال و … اشاره کرد. در فرآیند برشکاری یا قیچی کاری، تیغه های فولادین برش در طرفین قطعه قرار می گیرند و به وسیله نیروی دست یا ماشین از کنار هم عبور می کنند که عمل برش یا قطع بدون برده برداری انجام می پذیرد. امروزه برای انجام فعالیت قیچی کاری یا برشکاری سرد ورق از دستگاه قیچی گیوتین استفاده می شود که در ادامه با نحوه کار و مهمترین اجزاء آن آشنا خواهیم شد.

قیچی گیوتین ورق

برش ورق با گیوتین (Guillotine shears) بهینه و سریع ترین روش برش ورق های فلزی است که برای برش انواع ورق ها در ضخامت های مختلف کاربرد دارند. فرآیند انجام کار این دستگاه به این صورت است که، پس از روشن کردن دستگاه، جریان الکتروموتور توسط کلاچ دستگاه به میل لنگ یا بادمک های دستگاه منتقل می شود و حرکت دورانی دستگاه را به حرکت عمودی تبدیل می کنند. این عمل باعث پایین آمدن کشویی تیغه بالایی به سمت پایین می شود. تیغه بالایی دستگاه با یک زاویه مناسب (تیغه بالایی معمولا نسبت به تیغه پایینی درجه ای انحراف دارد) فشار بالایی را بر روی ورق اعمال می کند.

زاویه برش با توجه به نوع و ضخامت ورق تنظیم می شود (2 تا 10 درصد ضخامت ورق)، که باعث می شود فرآیند برش تمیز، مستقیم و چهارگوش اعمال شود. لازم به ذکر است تیغه بالایی، تیغه متحرک دستگاه است که فشار را وارد می نماید، و تیغه پایین ثابت است که به بستر گیوتین محکم شده است. نکته بسیار مهم در این دستگاه آن است که، گیوتین های پیشرفته و مدرن دارای یک بازوی مکانیکی یا اهرم هیدرولیکی هستند که وضعیت ورق فلزی را دقیق بر روی دستگاه تنظیم می کنند و محکم سر جای خود نگه داشته می شوند که این مساله احتمال بروز خطا در روند برش را به حداقل می رساند. به منظور برش ورق های نازک بار عموما از دستگاه گیوتین 2 و 3 متری و برای برش ورق های ضخیم بار، از گیوتین های 6 متری استفاده می شود.

اجزاء قیچی های گیوتین:

در ادامه اجزاء قیچی های گیوتین را بررسی خواهیم کرد؛

موتور گیوتین:

فرآیند انتقال قدرت در یک قیچی گیوتین از موتور آن آغاز می شود. فرآیند برشکاری ورق به صورت مداوم با سرعت نسبتا بالا انجام می شود که این امر زمان برای ذخیره انرژی به وسیله چرخ طیار در موتور را به حداقل می رساند. از این رو لازم است که قدرت موتور گیوتین از حد ظرفیت و مورد نیاز آن به مراتب بالاتر باشد.

متعادل کننده های فشار در گیوتین:

در حین فرآیند برش ضربات سنگینی بر بدنه قیچی وارد می شود، همچنین بار وارده به قیچی عموما بار انحرافی یا متحرک است، که ترکیب این دو عامل باعث به وجود آمدن تنش های پیچشی می شوند. لذا برای خنثی سازی این تنش ها اولا لازم است که میز قیچی را مستحکم بسازند و از سوی دیگر از متعادل کننده هایی از جنس فنر در گیوتین به کار رود، تا قیجی مقاومت لازم در برابر فشارهای وارده را داشته باشد.

نگهدارنده های ورق در گیوتین:

نقش نگهدارنده های ورق، ثابت نگه داشتن ورق در بستر یا میز قیچی گیوتین است تا برش دقیق و تمیز قطعه فلزی انجام شود. در غیر این صورت به هر علتی نیروی کافی در جهت نگهداری ثابت ورق وجود نداشته باشد، طبعا برش صحیح صورت نخواهد گرفت. همچنین در هنگام تماس تیغه متحرک (بالایی) قیچی بر روی ورق، نیروی بسیار زیادی به اهرم ضربه زن وارد می شود که لازم است اهرم نگهدارنده، استقامت بسیار بالایی در برابر فشار وارده از خود نشان دهد. این نکته حائز اهمیت است که اهرم های نگه دارنده باید برای قدرت هایی بیش از آنچه که مورد انتظار است ساخته شوند.

تیغه های گیوتین:

همان طور گفته شد، نیروی فوق العاده زیادی به لبه های تیغه قیچی وارد می شود که در صورت وجود هر گونه نقصی در متالوژی تیغه، موجب آسیب دیدگی شدید آن و یا فرسایش بسیار شدید تیغه می شود. از این رو عموما جنس تیغه های گیوتین ورق را از فولاد کروم می سازند که استقامت بسیار زیادی در برابر فشار دارد. لازم به ذکر است که تیغه کند می تواند آسیب بسیار جدی به بدنه قیچی وارد کند و فرسایش دستگاه را تسریع بخشد. همچنین تیغه های کند باعث به و جود آمدن پلیسه های زیادی در لبه های ورق بریده شده می شود. لذا لازم است هر چند یک بار این تیغه ها توسط افراد متخصص و ماهر توسط ماشین سنگ تیز شوند.

کلاچ گیوتین:

کلاچ مکانیسمی است که باعث ارتباط و قطع ارتباط قدرت و حرکت دورانی در دستگاه قیچی گیوتین می شود. به عبارت دیگر کلاچ چه از نوع مکانیکی و چه از نوع اصطحکاکی، با برقراری ارتباط میان دنده محرک با میل لنگ، فرآیند حرکت دورانی را آغاز می کند.

مزایای دستگاه گیوتین:

  • هزینه کم و به صرفه برای برش ورق
  • امکان انجام برشهای دقیق و بدون پلیسه و ارائه کیفیت بالای سطح لبه
  • نداشتن هیچ گونه تاثیرات شیمیایی بر روی ورق
  • سرعت بسیار بالا در برش
  • عدم نیاز به اپراتور دستگاه
  • روشی مناسب برای انجام برش هایی در اندازه های کوچکتر

برش ورق سرد در مشهد :

شرکت سوله ساز توس با بیش از 30 سال سابقه فعالیت در زمینه ساخت سازه فولادی و سوله سازی در مشهد، جهت رفاه حال مشتریان عزیز و همچنین ارتقاء سطح کیفی، با برخورداری از گیوتین های 2 و 3 و 6 متری پیشرفته، خدمات برش ورق سرد در مشهد را با بهترین هزینه و کیفیت بالا ارائه می دهد. این شرکت مجهز به دستگاه های گیوتین 2 و 3 متری برای برش ورق های نازک بار و گیوتین های 6 و 12 متری برای برش ورق های ضخیم بار است. جک یا اهرم های نگه دارنده این گیوتین ها که از فولاد آلیاژی (ST52) ساخته شده است، آنها را  به پیشرفته ترین گیوتین های ورق در مشهد تبدیل کرده اند که، فرآیند برش دقیق و تمیز ورق را تضمین می کند.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با قیمت و خدمات برش گیوتین با کارشناسان شرکت سوله ساز توس، تماس حاصل فرمایید. در پایان امیدواریم که این مطلب که توسط تیم تولید محتوا مجموعه سوله ساز توس آماده شده است، توانسته باشد اطلاعات مفیدی را درباره جوش زیر پودری و کاربردهای آن در اختیارتان گذاشته باشد.