ساخت سوله های جدید

ساخت سوله های جدید | ساخت سوله در مشهد

در ساخت سوله های جدید از یک سری متریال های خاص استفاده می شود. این سوله ها به نسبت مدل های قدیمی، استحکام بیشتری دارند. برای ساخت سوله های جدید نیاز به رعایت یک سری اصول ویژه است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت؛

 عرضه و ساخت سوله های جدید

اجزای ساخت سوله در مشهد

سوله های خرپایی، سبک ترین سوله های موجود در بازار هستند. برای ساخت سوله های جدید خرپایی نیاز است که کاملترین طراحی ها اجرا شود. این سوله ها به طور کلی بسیار پیشرفته طراحی شده اند و ارزش اقتصادی خوبی دارند. سوله ها در واقع به سازه های مثلثی شکل شبیه هستند. کاربرد سوله ها با هم فرق می کند. به طور کلی سوله های جدید فلزی بدون ستون میانی ساخته می شوند.

مطالعه بیشتر: سوله خرپایی چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

معرفی سوله سبک خرپایی

در گذشته وقتی صحبت از ساخت سوله بود، منظور سوله های تیر ورق آهنی بود. البته امروزه هم این سوله ها ارزش خود را دارند و طرفداران زیادی دارند. سوله های خرپایی سبک جدیدتری را به خود اختصاص داده اند و مدل های متنوعی دارند. به طور کلی برای ساخت سوله های جدید نیاز به مهندسی های پیچیده تر است و این موضوع حساسیت بالای سوله را مشخص می کند. در این روش از مقدار فولاد کمتری استفاده می شود اما مقاومت آن بسیار زیاد است. از سوی دیگر شما هیچ محدودیتی در ساخت دهانه های بزرگ ندارید. سوله های سبک خرپایی به طور کلی بدون ستون ساخته می شوند. این موضوع یکی از مهمترین مزایای این سوله ها محسوب می شود.

مطالعه بیشتر: معرفی مزایا و معایب ساخت سوله تیرورقی

ساخت سوله های جدید در مدل های مختلف

ساخت سوله های جدید در سبک های مختلف صورت می گیرد. برخی از آنها در مزارع استفاده می شوند. در واقع زمانی که سوله ها با دهانه بزرگ نیاز باشد، این گزینه بسیار عالی است. از سوی دیگر سوله های سبک تجاری نیز طرفداران خود را دارند. از این سوله ها برای فروشگاه ها و مراکز خرید استفاده می شود. سوله های تجاری به نسبت سوله های مزارع با هم فرق دارد. مورد بعدی مربوط به سوله های سبک طاق دار است. این مدل از سوله ها برای زیباسازی فضای سازه ها کاربرد زیادی دارند و به طور کلی اجرای آنها به شکل خارق العاده ای صورت می گیرد.

نوع دیگر از سوله ها مطرح هستند که به شکل خرپایی شاه تیر طراحی می شوند. جنس خرپا برای این مدل از سوله ها از چوب است. به طور کلی کسانی که به دنبال ساخت سوله های جدید سبک وزن هستند این سبک را می پسندند. سوله های سبک خرپایی که برای کف سازه اجرا می شوند، از دیگر سوله های مخصوص هستند و از گسترده ترین پوشش نوع سوله در آنها استفاده شده است و مزایا و معایب خاص خود را دارند.

ویژگی های مهم

یکی از مهمترین مزایای سوله های خرپایی، وزن سبک آنها است. این سوله ها به نسبت سوله های صنعتی سبک تر هستند. از سوی دیگر می توانند تحمل بالایی برای فشارهای زیاد داشته باشند. اندازه ورودی سوله در این راستا بدون محدودیت اجرا می شود. این سوله ها با دهانه های 100 متر و بیشتر نیازی به ستون میانی ندارند. به واسطه جرثقیل های سقفی و ستونی شرایط نصب و اجرای این سوله ها فراهم است. از سوی دیگر این سوله ها را می توان به جاهای دیگر منتقل کرد و نصب انجام داد ارتفاع این محصول نسبتاً زیاد است. ارتفاع دیواره آن نیز بر اساس سفارش مشتری تعیین می شود.

ساخت سوله های جدید صنعتی بر اساس نوع قالب، مدل های متنوعی دارد. در واقع در این سوله ها از یک سری سینی ها استفاده شده است که توسط قوطی های پروفیل ساخته شده اند و به صورت خرپا اجرا می شوند. این مدل از سوله ها سبک تر از سایر موارد هستند و ساختار هندسی آنها نیز بسیار ایده آل است. البته از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه هستند.

مزایای سوله های جدید

مزایای ساخت سوله در مشهد

حال که با سوله های جدید آشنا شدیم و همینطور مدل های مختلف آن را شناختیم وقتش رسیده از مزایای و معایب این سبک سازه ای نیز صحبت کنیم.

 یکی از مهمترین مزایای سوله های جدید وزن سبک آنها است. وزن کم در کنار مقاومت بالا ویژگی قابل قبول این سوله ها محسوب می شود. این سوله ها تنوع سازه ای بالایی دارند و به طور کلی موقعیت اجرایی آنها به شکل خارق العاده ای در نظر گرفته می شود.

در ساخت این سوله ها انعطاف پذیری بالایی دیده می شود. همینطور شرایطی فراهم است که ساخت سوله های جدید با دهانه های نامحدود اجرا شود. امکان استفاده از جرثقیل های سقفی نیز برای این سوله ها مدنظر است. این سوله ها دوام و مقاومت بالایی دارند.

سوله های جدید به طور کلی بسیار استاندارد طراحی شده اند و ساختار کاملاً ویژه ای دارند. در این سوله ها از فولاد کمتری استفاده شده است. از سوی دیگر چنین سوله هایی در تاسیسات مکانیکی و سرمایش و روشنایی نیز استفاده می شوند. به طور کلی مراحل ساخت سوله های جدید برای محیط های تجاری و ورزشی و مسکونی و تفریحی فراهم شده است و ساختار حرفه ای دارد.

جمع بندی

اجزای ساخت سوله های جدید اهمیت زیادی دارند. قاب اصلی در این سوله ها وابسته به تیر و ستون ها است و تیر و ستون به شکل عمودی اجرا می شود. وال پست ها قطعاتی هستند که روی دیوارهای اصلی نصب می شوند. وال پست ها به صورت عرضی در ابتدا و انتهای سوله قرار می گیرند. همینطور نیاز به “استروت” است. این قطعه وظیفه دارد تا قابهای اصلی سوله را نگهداری نماید. این قطعه به صورت قوطی به کار برده می شود. وظیفه اصلی آن نیز انتقال نیرو بین قاب ها است. لایه های به کار برده شده در این سوله ها به صورت z هستند و در نهایت به پیکره سوله نصب می شوند. خوشبختانه موقعیت این سوله ها متفاوت ارزیابی شده است.

همینطور می توان گفت که مهار یا سگراد لایه های مخصوصی هستند که استحکام کار را چند برابر می کنند. برای ساخت سوله های جدید نیاز به تیم حرفه ای و متخصص خواهد بود تا همه اجزا به دقت ارزیابی شود.

در پایان امیدواریم که از مطالعه از این مقاله که توسط کارشناسان مجموعه سوله ساز توس تهیه شده است، لذت برده باشید. اگر نیاز به توضیحات بیشتری در این زمینه و یا مشاوره رایگان در خصوص ساخت سوله در مشهد داشتید می توانید با کارشناسان این مجموعه در بخش پشتیبانی در تماس باشید.

در پایان لازم به ذکر است که این مقاله توسط دپارتمان طراحی سایت مشهد اتود نگارش شده است، امیدواریم که از مطالعه آن لذت برده باشید.

اخبار و مقالات

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.