زمان ساخت سوله

زمان ساخت سوله | ساخت سوله در مشهد

برای اینکه زمان ساخت سوله به صورت دقیق برای شما مشخص شود، متن زیر کمک زیادی به شما خواهد کرد. مراحل ساخت سوله را نوشتیم و زمانی که هر مرحله نیاز دارد را نیز اعلام کردیم. به این ترتیب شما می توانید تخمین بزنیم که برای ساخت سوله چقدر زمان نیاز است.

زمان ساخت سوله در مراحل اولیه

مراحل ساخت سوله در مشهد

مراحل اولیه برای ساخت سوله شامل اخذ مجوز است. در واقع مجوز بهره برداری و ساخت سازه می بایست تهیه شود. این موارد گاه وابسته به سازمان های صنایع بوده و گاه زیر نظر وزارت کشاورزی دنبال می شود. وزارت بهداشت و سازمان های دیگر نیز این رویکرد را دنبال می کنند. زمان ساخت سوله در این مرحله گاه یک روز و گاه یک ماه به طول می انجامد و بستگی به شرایط کاری شما دارد.

زمان ساخت سوله در مرحله اجرایی

فرض ما بر این است که مجوزهای لازم اخذ شده و زمین برای اجرای سوله نیز خریداری شده است. در این راستا نیاز است که زمان ساخت سوله به طور دقیق و اصولی مشخص شود.

مورد اول انتخاب نوع سوله سازی است. شما باید تصمیم بگیرید که چه نوع سوله ای نیاز دارید. در واقع روند اجرای سوله و حتی متریال به کار رفته در سوله و نوع تکنولوژی بسیار مهم است. زمان ساخت سوله بر اساس نوع سوله متفاوت است. برخی از سوله ها نیاز به ستون های میانی دارند و زمان بیشتری می طلبند. مثلاً اگر قصد شما ساخت سوله سبک با تیرورق های سینوسی باشد، زمان زیادی نیاز ندارید. اما برای ساخت سوله های تیر ورق آهنی نیاز به زمان بیشتری دارید.

مطالعه بیشتر: تیرورق چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

برای تعییت تقریبی زمان ساخت سوله باید مراحل مختلف مرحله اجرایی را درنظر گرفت که در ادامه به بررسی هر مرحله خواهیم پرداخت؛

بخش فونداسیون

گام اول مرحله اجرایی در بررسی زمان ساخت سوله، مربوط به خاکبرداری و اجرای فونداسیون است. در واقع نیاز است که وزن سازه سوله و دیوارها مشخص شود. نیاز است که آزمایش خاک صورت بگیرد و مقاومت سوله ارزیابی شود. هر شهر و منطقه زمین خاص خود را دارد. در واقع نیاز است که فشار و نوع فونداسیون سوله برای منطقه مورد نظر سنجیده شود. پس از آزمایش خاک، عملیات جمع آوری موانع صورت می گیرد. اگر زمین تراز باشد، مصالح مصرفی کمتری نیاز خواهد بود و استحکام سازه نیز بیشتر می شود.

در نظر داشته باشید که این کار به واسطه شرکت های سوله ساز صورت می گیرد. فونداسیون اهمیت بالایی در سازه دارد. اگر به درستی اجرا نشود، سبب کج شدن و ریزش سازه می شود. عملیات کف سازی از دسته بخش های مهمی است که همزمان با اجرای سازه نیز صورت می گیرد. اگر کف سازی به صورت بتونی انجام شود، بهترین نوع کف سوله را شامل خواهد شد. دقت کنید که در بخش ساختمانی این موضوع اهمیت زیادی دارد.

مراحل نصب سوله

برای نصب سازه در ساخت سوله نیز سه مرحله ارزیابی شده است. هر مرحله زمان خاص خود را می طلبد. مرحله اول مربوط به مرحله حمل است. در ابتدا سوله خریداری شده می بایست به محل نصب آورده شود. نیاز است که سوله در محل مورد نظر تخلیه شود.

مورد بعدی نصب ستون است. ستون ها به کمک جرثقیل روی بیس در فونداسیون قرار می گیرند و در نهایت ساخته می شوند.

سپس نوبت به نصب سایر قطعات است. نصب سایر قطعات مثل پرلین z و همینطور بادبند می بایست روی سازه های بسته و اسمبل اجرا شود.

مطالعه بیشتر: آشنایی با مراحل نصب سوله

مراحل ساختمانی

یکی از موارد بسیار مهمی که در ساخت سوله باید به آن دقت شود نصب سقف است. پوشش سقف سوله به طور کلی روش های مختلفی دارد. زمان ساخت سوله گاه به واسطه نوع پوشش سقف طولانی می شود.

در گام بعدی نوبت به دیوار کشی خواهد بود. دیوار کشی با تنوع مدل و اجرا همراه است. در قسمت دیوار سوله باید از ابزارهای خاصی استفاده شود. نصب درب به اشکال ریلی از دیگر موارد پر اهمیت محسوب می شود. نصب درب به طور کلی به شکل کرکره ای، لولایی و … قابل اجرا است. همینطور شرایط برای اجرای دستی یا اتوماتیک آن نیز وجود دارد.

زمان ساخت سوله مربوط به نصب پنجره روی سقف می شود. پنجره هایی که روی سقف اجرا می شوند، به صورت نورگیر هستند و دیوارها به شکل بازشو نصب می شوند. جرثقیل های سقفی از موارد مهمی محسوب می شوند. به طور کلی در صورتی که حمل بار سنگین در سوله وجود داشته باشد نیاز به این بخش خواهد بود.

چرا زمان ساخت سوله گاه طولانی می شود؟

زمان تقریبی ساخت سوله در مشهد

این موضوع بستگی به عملیات ساختمانی دارد. دقت کنید که گاه برق و تاسیسات سوله زمانبر هستند و زمان ساخت سوله را افزایش می دهند. به طور کلی ساختمان شما نیاز به تجهیزات خاصی دارد. نیاز است که میزان برق مصرفی بررسی شود. همینطور نیاز به نصب تابلو برق اصلی و فرعی خواهد بود. بسیار مهم است که کابل های برق در موقعیت درست خود قرار بگیرند. همه این موارد بخشی از زمان ساخت این سازه را به خود اختصاص می دهند.

آیا برای ساخت سوله نیاز به سیستم امنیتی و نظارتی است؟

معمولاً سیستم های امنیتی همزمان با اجرای برق، نصب خواهد شد. زمان ساخت سوله وابسته به سیستم اعلام و اطفا حریق نیز مشخص می شود. همینطور سیستم نظارت و کنترل تردد نیز می بایست ارزیابی شود. سیستم اعلام و اطفا حریق از دسته مواردی است که می بایست به شکل اصولی سنجیده شود. سیستم اعلام و اطفا حریق به واسطه سبک و مدل سوله متفاوت است. برخی از سوله ها نیاز به رویکرد کنترل تردد دارند. برای نظارت بر ورود و خروج این سیستم اهمیت زیادی دارد.

مطالعه بیشتر: ساخت سوله در مشهد

جمع بندی

زمان ساخت سوله بر اساس موارد یاد شده در مقاله سنجیده می شود. هرچه نوع سوله پیچیده تر باشد، زمان بیشتری نیاز است. در سال های اخیر ساخت سوله خرپایی بسیار کاهش یافته است. این سوله ها وزن سبکی دارند و به طور کلی بخش میانی این سوله ها نیز نیاز به میله های خاصی ندارند. چنین روالی هم هزینه ها را کاهش می دهد و هم سبب اجرای بی نظیر بخش های داخلی سوله می شود. رویکرد این سوله ها بسیار خاص  و درجه یک است.

در پایان امیدواریم که مطالعه این مطلب که توسط کارشناسان مجموعه سوله ساز توس آماده شده است، لذت برده باشید. اگر نیاز به توضیحات و مشاوره در خصوص ساخت سوله در مشهد و یا شرق کشور داشتید می توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید. این مقاله توسط متخصصان تولید محتوا در آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود تهیه شده است، برای آشنایی بیشتر با خدمات این مجموعه از جمله طراحی سایت مشهد اینجا کلیک کنید.

اخبار و مقالات

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.