سوله سبک مشهد

سوله سبک مشهد | شرکت سوله ساز توس

سوله سبک مشهد

سوله سازی، صنعتی معاصر و نو در کشور ما بشمار می رود، اما با وجود قدمت بسیار کم، با توجه به کاربرد‌های گسترده این نوع از سازهای فولادی در کلان شهرهایی مانند مشهد شاهد استفاده بسیار زیاد از این صنعت هستیم. سوله سازی در مشهد به منظور کاربردهای گوناگون ساخته و استفاده می‌شود که بسته به کاربردها، انواعی دارد. در مقالات گذشته به انواع مدل ها و روش های سوله سازی در مشهد پرداختیم، اما در این گفتار دقیقتر به بررسی سوله سبک مشهد خواهیم پرداخت.

[ مطالعه بیشتر: انواع روش ها و کاربردهای سوله سازی در مشهد ]

شرکت سوله ساز توس با بیش از 30 سال تجربه و فعالیت حرفه ای در زمینه طراحی و ساخت سازه های فلزی با تاکید بر کاهش قیمت تمام شده محصول، آماده خدمت رسانی به همه متقاضیان این خدمات است. این مجموعه با در اختیار داشتن مهندسین مجرب و دستگاه های تولید قطعات فولادی مورد نیاز به خصوص تیرورق های 12 متری بدون وصله و یکپارچه، به ارائه خدمات به بهترین شکل ممکن در این زمینه دست یافته است.

سوله چیست

راه های ساخت سوله در مشهد

سازه‌هایی فلزی که با هدف ایجاد محیطی داخلی بدون ستون میانی ساخته می‌شود را سوله می‌نامند. اما جالب است بدانید که علت نامگذاری سوله این است؛ اولین شرکتی که در ایران اقدام به ساخت سازه فلزی با این خصوصیات کرد شرکتی به نام سوله بود و این اسم بر روی سازه‌های فلزی بدون ستون میانی ماند. سقف سوله‌ها معمولا شیب دار است و امروزه هزاران سوله با مدل های مختلف در مشهد ساخته می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از این انواع سوله سبک مشهد است، که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

انواع سوله

سوله ها بسته به نوع ساخت، در سه دسته قرار می‌گیرند:

  • سوله خرپایی
  • سوله تیر ورقی
  • سوله UBM

در ادامه به صورت مختصر به بررسی هر کدام خواهیم پرداخت.

سوله خرپایی

این نوع سازه با نام های سوله سبک، سوله سبک خرپایی و یا سوله خرپایی شناخته می‌شود. نحوه ساخت سوله سبک به این صورت است که بار وارده را در نقاط مختلف سوله تقسیم می‌کند تا از فولاد کمتری در ساخت استفاده شود. به همین دلیل سبک‌تر و ارزان‌تر از انواع سنگین است.

سوله تیر ورقی

سوله تیر ورقی با نام سوله سنتی و یا سوله سنگین نیز شناخته می‌شود. این نوع سازه از قدیمی‌ترین انواع سازه است و به نسبت سوله سبک از فولاد بیشتری ساخته می‌شود و گران‌تر است. تقاضا برای این نوع سازه در کشورهای اروپایی و سایر کشور‌ها به شدت کاهش پیدا کرده است، اما در ایران همچنان پر متقاضی است، چرا که اکثر سازندگان دانش و فن خود را به روز نکرده اند و هنوز از فناوری قدیمی سوله سازی که همین روش تیر ورقی است استفاده می‌کنند. ساخت سوله سبک مشهد نیاز به متخصصین خاص خود دارد که شما در “شرکت سوله ساز توس” می‌توانید به این دانش دست یابید و از تبهر متخصصین ما بهره مند شوید.

سوله UBM

سوله UBM | شرکت سوله ساز توس

سوله‌ها در این روش از ورق‌های گلوانیزه ساخته می‌شوند. جدید‌ترین نوع ساخت سوله همین سوله‌های UBM است و با سرعت بیشتری نسبت به انواع دیگر ساخته می‌شود و در برابر گرما و سرما عایق هستند. اما نکته قابل توجه این است که سوله های UBM مانند سوله‌ سبک قابلیت جابه جایی ندارند، چرا که ورقه‌های گالوانیزه توسط دستگاه به هم دوخته می‌شوند و نمی‌توان ورقه‌ها را بدون آسیب از هم جدا کرد.

سوله سبک مشهد

همانطور که گفته شد، سوله سبک مشهد به علت مقرون به صرفه بودن و مقاومت بالایی که دارد به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است. قدمت این سبک ساخت در ایران ده سال است. سوله سبک بسیار قدرتمند است و ساخت این سوله قدرتمند پیچیدگی های خود را دارد. نبودن افراد متخصص در زمینه سوله سازی با روش خرپایی باعث شده است تا بیشتر سوله‌ها به روش سنتی ساخته شوند و تنها تعداد معدودی از سوله سازان ایران مانند “شرکت سوله ساز توس” مجهز به دانش روز دنیا هستند. مراحل ساخت سوله سبک در “سوله ساز توس” تماما توسط مهندسین و متخصصین ماهر انجام می‌شود، چرا که کوچکترین اشکال در طراحی و ساخت این نوع، باعث خسارت‌های جبران ناپذیری خواهد شد.

مراحل ساخت سوله سبک مشهد

ساخت سوله سبک شامل مراحلی است که توسط طراح و مهندسین، طرح ریزی و اجرا می‌شود. این مراحل عبارتند از:

  1. طراحی
  2. فونداسیون سازی
  3. ساخت
  4. آماده سازی
  5. نصب

اهمیت طراحی سوله سبک

متخصصین با استفاده از نرم افزارهای پیچیده و قدرتمند به طراحی این نوع سوله‌ها می‌پردازند. دقت نظر در طراحی این نوع از سازه‌ها بسیار حائز اهمیت است، چرا که باید طرح اولیه به گونه‌ای باشد که سوله نهایی هر گونه بار وارده به سوله را در تمام نقاط تقسیم کند، تا امکان استفاده از فولاد کمتر و ساخت سازه محکم و قدرتمند را امکان پذیر سازد.

انتخاب سوله مقرون به صرفه

سوله سبک مشهد به سوله ارزان قیمت معروف است؛ هر چند که این به معنای استفاده از متریال نامرغوب نیست، بلکه دلیل آن روش ساخت این مدل است که بر پایه مصرف کمتر فولاد استوار است تا خرید و فروش آن، هم برای تولید کننده و هم برای خریدار سودآور باشد.

کاربرد سوله سبک مشهد

سوله سبک یا همان سوله خرپایی، برای هر نوع کاربردی اعم از صنعتی و غیر صنعتی مناسب است، چرا که اندازه دهانه در این نوع سوله‌ها انعطاف پذیر است، و می‌توان سوله با دهانه بیش از 100 متر را با این روش ساخت و لازم به ذکر است که انواع تجهیزات در سوله سبک قابل نصب است.

قابلیت انتقال سوله سبک

قابلیت انتقال سوله سبک | شرکت سوله ساز توس

سوله سبک مشهد به دلیل طراحی ویژه‌ای که دارد قابلیت انتقال به محل دیگر را دارد، چرا که کل اسکلت فلزی به وسیله پیچ و مهره به هم متصل می‌شوند و این موضوع باز و بسته کردن مجدد سوله و انتقال آن را امکان پذیر می‌کند.

متریال سوله سبک

در ساخت سوله سبک از متریال درجه یک و با کیفیت استفاده می‌شودکه عمده فولاد آن از مقطع پروفیل است. در اجرای ساخت سقف در این نوع سازه هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و می‌توان از پوشش سقف یو پی وی سی نیز بهره برد.

سخن آخر

در این گفتار به معرفی انواع سوله و روش‌های ساخت آن‌ها، و بررسی سوله سبک مشهد پرداخته شد. شرکت سوله ساز توس با به کارگیری مهندسین و طراحان متخصص و زبده آماده ساخت سوله‌های با کیفیت و ارزان قیمت در مشهد می‌باشد. برای کسب اطلاع بیشتر در ارتباط با خدمات سوله سازی این شرکت و قیمت آن می توانید ب کارشناسان ما در تماس باشید.

این مقاله به همت دپارتمان سئو سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ اتود تهیه شده است، در پایان امیدواریم با ارائه نظرات سازنده خود ما را در این راه یاری کنید.

اخبار و مقالات

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.