نصب سوله

نصب سوله| شرکت سوله ساز توس

نصب سوله

اینکه امروزه ارتباط با دیگران در حد یک کلیک، سفر در چند ساعت و جابجایی ارز با یک تماس  ساده شده گواهی بر آن است که آدمی همیشه کوشیده تا با تکیه بر تجربه، دانش و گذر زمان ساده ترین راه حل را در پاسخ به نیازهای خویش بیابد. انقلاب صنعتی اروپا و به دنبال آن رشد چشم گیر کارخانجات صنعتی نیز به مثابه سکو پرتابی از سازه های سنتی به سازه هایی سریع تر، ارزان تر و ایمن تر بود. این سازه های فلزی در ایران به نام سوله ( اسم اولین کارخانه که به ساخت این نوع سازه در سطح کشور پرداخت) شناخته می شوند که بنا بر نیاز کارفرما با روش های مختلف و با هزینه های متفاوت در کارگاه ساخته شده و سپس به وسیله کامیون مخصوص به محل اجرا، حمل و نصب می شوند. نصب سوله امری حساس و نیازمند دانش و مهارت کافی می باشد.

 شرکت سوله ساز توس با بیش از 30 سال سابقه و بهره گیری از شیوه ها و تکنولوژی روز دنیا (از جمله دستگاه جوش co2 و جوش زیر پودری) و با نیروی متخصص در تولید سازه های فلزی، به خصوص تیرورق های 12 متری بدون وصله، قصد دارد تا در این مقاله به مراحل و استاندارد های نصب سوله بپردازد.

نصب سوله پیچ و مهره ای و جوشی

دلایل زیادی از جمله وزن کم، انعطاف پذیری و استحکام بالا، قیمت مقرون به صرفه و نصب آسان  سبب محبوبیت و ترویج سوله به عنوان بدنه اصلی بسیاری از سازه های فولادی از جمله باشگاه های ورزشی، کارخانجات، تمام مرغداری ها، آشیانه های هواپیما و انبارها و غیره شده است. تمامی قطعات اصلی پس از تولید و انتقال به محل احداث، از طریق جوشکاری یا پیچ و مهره به یکدیگر متصل می شوند و از آنجایی که در بحث ساخت و ساز زمان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد لذا سوله های پیچ و مهره ای در مقایسه با سوله های جوشی به علت سهولت در نصب، صرفه جویی در وقت و آسیب ها و آلایندگی های زیست محیطی پایین  به انتخاب اول تمامی مهندسان با دقت و دوست دار محیط زیست و فعالان این عرصه بدل گشته است.

نصب سوله

مراحل نصب سوله پیچ و مهره ای

آخرین مرحله پس از تولید و انتقال اسکلت به محل پروژه، نصب سوله می باشد که مراحل آن به شرح زیر آورده شده است. از آن جایی که این امر مستلزم پیروی دقیق از نقشه و دستور عمل ها و دقت و ظرافت بالا می باشد اگر توسط افراد متخصص و مهارت مند صورت نگیرد سازه پس از مدتی دچار تخریب یا افت می گردد. 

نصب و تنظیم ستون های سوله

چون ستون ها اساس بنا را شکل می دهند لذا  اولین مرحله نصب، تثبیت آن ها با پیچ و مهره و بر اساس نقشه و سپس مهار موقت آن ها می باشد.

اتصال رفتر ها

رفترها باید با توجه به سوراخ های روی ستون ها و به موازات آن ها نصب و مهار گردند. شایان به ذکر است که در نصب رفتر ها حتما باید از پیچ های محکم و با دوام و از تکنیک پیچ کردن خاصی بهره جست.

نصب سوله مشهد

نصب پرلین و لایه ها

در مرحله بعد پس از نصب رفتر ها، پرلین ها به صورت جفتی و دوتایی در بین آن ها قرار گرفته و مهار می شوند.

گونیا سازی بنا

گونیا سازی در سقف سوله و با تنظیم تمام مهار های قطری انجام می گیرد.

تنظیم قاب ها

آخرین مرحله در نصب سوله تنظیم قاب ها می باشد و پس از آن پوشش سقف و دیوار و کف سازی سوله که بنا بر کاربرد سوله و محل احداث و سلیقه کارفرما متفاوت می باشد. به عنوان مثال پوشش یک سوله که برای کاربری تالار عروسی در نظر گرفته شده است با یک سالن ورزشی کاملا متفاوت می باشد و یا در بحث شرایط آب و هوایی و جغرافیای اگر سوله در منطقه ای پر بارش و یا سرد خشک احداث شده باشد به عایق محکم تر و با دوام تری نسبت به سازه ای در مناطق کویری قرار گرفته است نیاز دارد.

سخن آخر

ساخت سوله با استفاده از تیر ورق 12 سانتی متری یک راه حل اقتصادی، سریع و قابل تعمیم برای تمام کارفرمایانی است که استحکام، زیبایی و ایمنی را با هم می خواهند. با توجه به کیفیت متفاوت متریال موجود در بازار و از آنجایی که نصب سوله امری تخصصی و مستلزم دانش بالا و نیروی متخصص می باشد، لذا به عنوان یک کارفرما، با انتخاب موسسه ای به نام و معتبر با سابقه کاری بالا و رزومه ای درخشان برای نصب سوله می توانید سازه خود را از خرابی ناشی از زلزله و بارش سنگین و سایر بلاهای محتمل بیمه نمایید. پس برای داشتن بهترین ها، حرفه ای ها را انتخاب کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن مشاوره در زمینه ساخت سوله و سایر سازه ها با استفاده از تیر ورق می توانید با کارشناسان مجرب شرکت سوله ساز توس در تماس باشید.

در پایان لازم به ذکر است که این مقاله توسط دپارتمان سئو سایت اتود تهیه شده است، امیدواریم مفید واقع شده باشد.

اخبار و مقالات

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.