سوله صنعتی

سوله صنعتی | سوله ساز توس

سوله صنعتی

یک سوله صنعتی به اشکال و روش های گوناگونی قابلیت طراحی و ساخت دارد. اما بخش اصلی، اجرا و متریال به کار رفته در ساخت آن سوله است. مواردی مانند تیرورق، ورق سیاه و حتی شابلون در استقامت سازه و همینطور قیمت تمام شده تاثیر مستقیم خواهند گذاشت. در ساخت سوله صنعتی مهم ترین فاکتور قیمت سوله ارزان تمام شده است. با طرح ریزی دقیق و آشنایی کامل با انواع سوله به بهترین شکل به هدفتان، خواهید رسید.

شرکت سوله ساز توس متخصص در زمینه ساخت سازه های فلزی و سوله صنعتی بر پایه تیرورق، همواره تلاش داشته است تا هزینه ساخت اسکلت فلزی مشتریان خود را تا جای ممکن کاهش دهد. شما برای کسب اطلاع بیشتر در ارتباط با ساخت سوله ارزان و قیمت آن می توانید با کارشناسان فروش این مجموعه تماس حاصل کنید.

مشخصات سوله استاندارد | سوله ساز توس

مقدمه

سوله صنعتی به دلیل نوع خاص کاربری از ابعاد و دهانه های بزرگ تری باید برخوردار باشد. هر چه دهانه یا همان حد فاصل ستون های به کار رفته در سمت راست و چپ در این سازه تغییر کند، به دنبال آن باید نوع ساخت سوله نیز تغییر کند. انتخاب نوع ساخت از بین سه مدل موجود خرپایی، تیر ورقی و UBM نیاز به شناخت کافی از مزایا و معایب هر کدام دارد. این سه مدل نیز هر کدام در ابعاد مشخصی مورد استفاده قرار می گیرند. شناخت دقیق از ساختار سازه، سوله صنعتی در انتخاب درست شما نقش مهمی خواهد داشت. با مطالعه مواردی که ذکر خواهد شد، می توانید به ساخت سوله صنعتی خود، مناسب با نیاز های کسب کارتان با ارزان ترین قیمت بپردازید.

اهمیت وزن و مقاومت سوله صنعتی

صنعت سوله سازی در ایران، سه روش ساخت سوله صنعتی متفاوت دارد. ساخت به روش تیرورقی از قدیمی ترین روش های ساخت سوله ارزان است. وزن این سوله ها به دلیل وجود متریال سنگین مثل ورق فولاد، نسبت به انواع دیگر بیشتر بوده اما به نسبت از مقاومت مناسبی برخوردار است. روش جدید ساخت خرپایی، با طراحی دقیق و استفاده از فنون روز، میزان متریال مصرفی در ساخت را کاهش داده است. در نتیجه وزن کم تر آن باعث کاهش قیمت نهایی می شود.

سوله خرپایی به خاطر طراحی و ساخت پیچیده توسط متخصصان با بهره گیری از علم روز انجام می گیرد. مقاومت سوله های خرپایی بسیار بالاست و از مزیت های فراوان دیگری نیز برخوردار است. اما سبک ترین و مقرون به صرفه ترین سوله های موجود، UBM می باشد، اما به دلیل متریال مصرفی در ساخت آنها، استفاده از این مدل سوله محدودیت هایی را به دنبال خواهد داشت. به طور مثال از جرثقیل سقفی در طراحی این سوله ها نمی توان برخوردار شد. دلایل بسیاری وجود دارد که جز در مواردی خاص، استفاده از این مدل سوله ها برای کاربری صنعتی توصیه نمی شود.     

مساحت، دهانه مورد نیاز و طراحی سوله صنعتی

مساحت مورد نیاز برای سوله صنعتی ، که مناسب کار شما باشد، تا حد زیادی بر انتخاب، نوع ساخت سوله تاثیر گذار است. در بحث سوله ها نسبت مساحت و دهانه با هم در ارتباط است و باید طبق شرایط خاصی طراحی و ساخته شود. ساخت سوله تیر ورقی با دهانه و مساحت های مختلفی قابل اجرا است، اما با توجه به محاسبه های به عمل آمده، این روش برای سوله هایی با دهانه ۱۸ متر و کم تر بسیار مناسب است. سوله های تیر ورقی با طراحی خاصی که دارند باید در طول سازه، به طور معمول به ازای هر ۶ متر یک ستون قرار بگیرد.

این امر موجب محدودیت برای کاربری های صنعتی خاص، که به طور مثال نیازمند جابه جایی دستگاه های خود هستند، خواهد شد. روش خرپایی نیز در ابعاد مختفلی ساخته می شود و به دلیل عدم وجود ستون و پایه ها در وسط سوله صنعتی ، مساحت بیشتری در اختیارمان قرار می دهد. که مزیت دیگر این روش ساخت به شمار می رود. اما سوله UBM نیز در ابعاد مختلف با دهانه هایی از ۱۰ الی ۳۶ متر قابل اجرا است.

مساحت دهانه سوله | سوله ساز توس

متریال به کار رفته در سوله صنعتی

نوع متریال استفاده شده برای سوله صنعتی عامل اصلی مقاومت و طول عمر آن به شمار می رود. همچنین تآثیر مستقیم بر وزن و قیمت سوله ارزان نیز خواهد داشت. در سوله تیرورقی از مواردی مانند بولت، سگارد، وال پست، پرلین و قاب اصلی که از ورقه های فولاد است، استفاده می شود. که اگر به صورت پیچ مهره، قطعات بهم متصل شده باشند، این امتیاز را به دنبال دارد. سوله صنعتی تیر ورقی دارای قابلیت جا به جایی و تغییر ابعاد در آن فراهم است. متریال استفاده شده در سوله های خرپایی به مانند تیر ورقی است. تفاوت اصلی در این دو نوع ساخت، همانطور که ذکر شد، در طراحی ویژه آن می باشد. که این طراحی باعث کاهش وزن متریال مصرفی شده است و در نتیجه در شرایط مناسب، قیمت پایین تری خواهند داشت.

در ساخت سوله های UBM از متریال مخصوصی که به نام ورق های گالوانیزه شناخته می شود، استفاده می کنند. این ورق ها قابلیت شکل پذیری مناسبی دارند و با دستگاه های مخصوصی بهم دوخته می شوند. این سوله ها طول عمر کمی دارند و از این جهت مناسب مصارف صنعتی نیست.

سوله ارزان ، سوله صنعتی مناسبی خواهد بود

همانطور که اشاره شد موارد بیشماری بر قیمت تمام شده سوله تاثیر گذار است، اما همیشه ارزان ترین، مناسب ترین گزینه نخواهد بود. به خصوص در این زمینه، که کیفیت و مقاومت تضمین کننده سرمایه شما است. سوله صنعتی باید طوری ساخته شوند که بتوان از آن، سال ها استفاده کرد. با رعایت استاندارد های مناسب و شرایطی که در این مطلب ذکر شد، می توانید به ساخت سوله مورد نظرتان با بهترین قیمتی که ممکن است، برسید. اگر چه استفاده از طراحان و سازندگان متخصص یا متریال مرغوب هزینه های شما را بالا خواهد برد، اما در طولانی مدت شما را از رسیدگی و باز سازی مکرر سازه، معاف می کند.

سوله ارزان | سوله ساز توس

سخن پایانی

اگر به دنبال ساخت سوله صنعتی هستید، مهمترین اقدام از جانب شما، مشخص کردن دقیق مدل و کاربری است که می خواهید از سوله استفاده کنید. با در نظر گرفتن مراحل بالا شما قادر خواهید بود در پروسه ساخت، در زمان و هزینه های خود صرفه جویی کنید. با انجام گام به گام مراحل و برنامه ریزی دقیق، قطعا بهترین گزینه موجود را انتخاب خواهید کرد. با انتخاب درست و ساخت سوله مناسب، عملکرد کسب و کارتان را بهبود ببخشید و با داشتن فضای مناسب و کافی قادر خواهید بود تولید را نیز افزایش دهید. در پایان امیدواریم این مقاله که توسط دپارتمان سئو سایت مشهد تهیه شده است، مفید واقع شود.

اخبار و مقالات

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.