مراحل ساخت سوله در مشهد

مراحل ساخت سوله در مشهد | شرکت سوله ساز توس

ساخت سوله در مشهد

قبل از اقدام به ساخت سوله در مشهد باید به شناخت کلی سوله استاندارد پرداخته شود، چرا که اگر سوله با روش‌‌های استاندارد ساخته نشود در مقابل فشار‌‌های احتمالی مقاوم نبوده و دیر یا زود این سهل انگاری سبب خسارات جبران ناپذیری خواهد شد. ما در این مقاله با کمک کارشناسان و مهندسین با تجربه سوله ساز توس اقدام به تولید محتوایی مفید پیرامون اصول ساخت سوله در مشهد نموده ایم. سوله ساز توس یکی از با سابقه ترین شرکت‌‌های سوله سازی در مشهد است که با ساخت سازه های فلزی به خصوص سوله‌‌هایی اصولی و ایمن کارنامه ای درخشان دارد. شما می‌توانید جهت مشاوره و تخمین قیمت سوله سازی در مشهد با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

[ مطالعه بیشتر: بررسی تجهیزات و هزینه ساخت سوله در مشهد ]

مقدمه

مراحل سوله سازی در مشهد | شرکت سوله ساز توس

سازه‌‌هایی فلزی و مسقف که ممکن است شیب دار و یا قوس دار باشند تحت عنوان سوله شناخته می‌شوند. سوله‌‌ها با کاربرد‌‌های گوناگون در اندازه‌‌های مختلف ساخته می‌شوند. مرغداری، تعمیرگاه، سالن‌‌های ورزشی عموما سوله هستند. سوله‌‌ها بسته به کاربرد مدل‌‌های گوناگون دارند و همچنین از روش‌‌های ساخت گوناگونی برخوردارند اما در ساخت همه انواع سوله می‌بایست سازندگان مجموعه ای از اصول مشابه را رعایت کنند و مراحل مشابهی را طی کنند.

مراحل ساخت سوله در مشهد

مراحل ساخت سوله مشهد عبارت است از: طراحی سوله، اجرای فندانسیون، مونتاژ سوله، جوش کاری، نصب سوله، پوشش سقف، پوشش بدنه.

طراحی سوله

یکی از مهم ترین مراحل در ساخت سوله در مشهد مرحله طراحی است. برای طی کردن این مرحله باید اطلاعات کافی پیرامون پوشش سقف سوله، میزان شیب سقف، ضریب طول موثر، میزان بارگزاری جرثقیل، ارتفاع دیواره‌‌ها، توجه به منطقه جغرافیایی و در نظر گرفتن بار باد و زلزله، اندازه د‌هانه سوله، تنش خاک منطقه و غیره داشته باشید. تمامی این مراحل توسط مهندسین و کارشناسان انجام خواهد شد و در نهایت سوله با کاربری خاص و با در نظر گرفتن اصول استاندارد طراحی خواهد شد.

اجرای فوندانسیون

اجرای فونداسیون در مراحل سوله سازی در مشهد

اجرای فندانسیون مرحله ای است که انجام آن ساده به نظر می‌رسد اما در واقع یکی از مراحل مهم در ساخت سوله در مشهد است، چرا که اگر این مرحله با دقت و با توجه به اصول انجام نشود بار زلزله و برف و باد به طور کامل به زمین منتقل نمی‌شود و باعث وارد شدن خسارت به سوله در صورت وارد شدن بار زیاد می‌شود. در اجرای فوندانسیون آکس بندی صحیح و اصولی بودن خط تراز نیز بسیار حائز اهمیت است. این موضوع برای سوله‌‌هایی که دارای جرثقیل سقفی هستند بسیار مهم است.

مونتاژ سوله

در این مرحله پیمانکاران و مهندسین، بار دیگر سوله طراحی شده را بررسی می‌کنند و پس از کنترل نهایی، با توجه به ابعاد اقدام به برش ورق آلات کرده و در مرحله بعد گروه مونتاژ ورقه‌‌های برش داده شده را سوراخ کاری و ترتیب بندی و آماده جوش کاری می‌کنند.

جوش کاری

جوشکاری در مراحل سوله سازی در مشهد

با توجه به استاندارد‌‌های موجود متخصصین در این مرحله از مجموعه مراحل طراحی سوله مشهد قطعات را تمیز کاری کرده و توسط جوشکاران قطعات جوشکاری می‌شود. بعد از تکمیل مراحل جوشکاری توسط داستگاه‌‌هایی که عموما از نوع جوش co2 و زیر پودری هستند، سازه آماده مرحله رنگ آمیزی می‌شود. دقت داشته باشید که هر گونه خطا و اشتباه در این مرحله تمامی اصول و قواعد رعایت شده تا به اینجا را تحت تاثیر قرار می‌دهد و زین پس نیز اگر چه تمام اصول رعایت شود اصل ایمنی به خطر خواهد افتاد. در اجرای جوشکاری سوله‌‌های سنگین به طور دائم جوشکاری می‌شوند اما طراحی سوله‌‌های سبک بدین صورت است که اتصالات توسط پیچ و مهره است و علاوه بر مقاومت بالا قابلیت جابه جایی و باز منتاژ برای آن‌ها وجود دارد.

نصب سوله

نصب سوله در مشهد | شرکت سوله ساز توس

این مرحله از ساخت سوله در مشهد در انواع مختلف سوله متفاوت است. چرا که به عنوان مثال سوله سنگین در محل نهایی سوله مونتاژ و جوشکاری و نصب می‌شود و امکان جا به جایی و باز منتاژ سوله وجود ندارد. در ساخت سوله UBM نیز تقریبا به همین صورت است با این تفاوت که سوله UBM از فولاد ساخته نمی‌شود ولی مونتاژ کردن و نصب کردن سوله مشابه سوله سنگین است البته دستگاهی که اجزاء مختلف سوله UBM را نیز به هم متصل می‌کند دستگاه مخصوص سوله‌‌های UBM  است. نصب سوله از جمله مشاغل بسیار پرخطر است و می‌بایست توسط افراد متخصص و مجرب انجام شود. این مرحله در ابتدا با نصب ستون‌‌ها روی زمین پایه و در ادامه با تنظیم اتصالات و تنظیم د‌هانه سوله آماده دیوار چنینی و سوار شدن پوشش می‌شود.

پوشش

پوشش سوله به دو بخش پوشش سقف و دیواره تقسیم می‌شود. کاربری سازه در نوع انتخاب سقف موثر است چرا که ممکن است نیاز باشد برای کاربرد‌های گوناگون از متریال مختلفی برای پوشش استفاده شود. به عنوان مثال سوله مرغداری ممکن است تک سقف و یا دو سقف باشد که در هر دو حالت سقفی شیب دار به عنوان بیس در نظر گرفته می‌شود، که باید در برابر عواملی همچون باد و باران و برف مقاومت لازم را داشته باشد و سقف دوم به تهویه بهتر هوا کمک بیشتری می‌کند. سقف مرغداری باید علاوه بر تهویه مناسب به خوبی عایق بندی شود تا بتوان مصرف انرژی را به بهترین نوع ممکن مدیریت کرد. به این منظور می‌توان از پشم شیشه یا پشم سنگ سه لایه و کرکره سیلیکونی و ایرانیت بهره گرفت.

دیوارچینی و کف سازی

دیوار چینی سوله در مشهد

دیوار چینی و کف سازی از جمله آخرین مراحل ساخت سوله در مشهد است که در نهایت منجر به ساخت یک سوله خام بدون تجهیزات خواهد شد. دیوار چینی نیز مانند تمامی مراحل طی شده باید کاملا اصولی باشد و با کترین وزن ممکن اجرا شود. کف سازی نیز به دلیل اینکه امروزه از ماشین آلات سنگین جهت جا به جایی وسایل استفاده می­شود بسیار حائز اهمیت است و باید با در نظر گرفتن کمترین مقدار درز و بالاترین مقاومت ممکن انجام شود.

سخن آخر

ساخت سوله در مشهد مراحلی دارد که باید یک به یک و با استفاده از نیروی کار مجرب انجام شود چرا که اگر خسارتی به سوله وارد شود سرمایه فرد متقاضی ساخت سوله و اعتیار شرکت سازنده در خطر قرار خواهد گرفت. مجموعه سوله ساز توس اماده ساخت انواع سوله با اصول جهان یاست و شما می ­توانید جهت سفارش و یا مشاوره ساخت سوله مشهد از بخش تماس با ما با، با کارشناسان در ارتباط باشید.

در پایان امیدواریم این مطلب که توسط گروه تولید محتوا اتود نگارش شده است، مفید واقع شود.

اخبار و مقالات

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.