هزینه سوله سازی در مشهد

هزینه سوله سازی مشهد | ساخت سوله در مشهد

قیمت سوله سازی مشهد

قیمت سوله سازی مشهد به عوامل گوناگونی وابسته است. در وهله اول چیزی که به ذهن افراد برای قیمت گذاری روی سوله می‌رسد، ابعاد و مقدار مصالح لازم برای ساخت سوله است. بله درست است، این عوامل از جمله عوامل تاثیر گذار بر قیمت سوله سازی است، اما موارد تاثیر گذار و مهم دیگری نیز وجود دارد. ما در این مقاله شما را با مجموعه عوامل تاثیر گذار بر قیمت سوله سازی مشهد آشنا خواهیم کرد.

شما برای ساخت سوله باید قبل از هر کار با متخصصین و مهندسین با تجربه مشورت کنید و به خوبی از کم و کیف ساخت سوله مطلع شوید تا بتوانید تخمین قیمتی دقیق تری داشته باشید. متخصصین و مهندسین سوله ساز توس با تجربه ای درخشان در اثر سال‌‌‌ها فعالیت در حوزه های ساخت سازه های فلزی بر پایه تیرورق و ساخت سوله مشهد، راهنمایان بسیار خوبی برای مشاوره و ساخت انواع سوله می‌باشند. شما می‌توانید برای مشاوره رایگان و ارزیابی قیمت با توجه به موقعیت و کاربری مورد نظر با کارشناسان مجموعه سوله ساز توس در تماس باشید.

مقدمه

قبل هر چیز باید با مراحل ساخت سوله آشنایی کافی داشته باشید. برای ساخت یک سوله در اولین قدم باید مراحل اداری جهت اخذ مجوز انجام شود. مرحله بعد خرید زمینی است که قرار است سوله در آن محل احداث شود. انتخاب نوع سوله، خاکبرداری و اجرای فوندانسیون، نصب سازه، مراحل ساختمانی و بهره برداری مراحل بعدی ساخت یک سوله است. تمامی این مراحل هزینه‌‌‌هایی دارد که بر قیمت سوله سازی مشهد تاثیرگذار است.

تخمین قیمت

تخمین هزینه سوله سازی در مشهد | سوله مشهد

شما قبل از وارد شدن به مرحله ساخت سوله باید کاربری سوله، نوع سوله و محل ساخت سوله مد نظر خود را مشخص کنید. کاربری سوله از جمله عوامل تاثیر گذار بر ابعاد و نوع سوله است. با مشخص شدن نوع سوله که می‌تواند سوله سنگین، خرپایی(سبک) و UBM باشد، نوع و مقدار متریال مورد نیاز شما مشخص خواهد شد. همچنین با مشخص شدن محل ساخت مقدار زیر سازی و محکم سازی سوله مشخص خواهد شد. برای آشنایی با انواع سوله مشهد به مقالات سوله سازی در خراسان و سوله خرپایی مراجعه نمایید. برای تخمین قیمت سوله سازی مشهد باید تمام عوامل را در نظر بگیرید. از جمله این عوامل می‌توان به:

  • ابعاد
  • مکان و موقیت جغرافیایی احداث سوله
  • نوع طراحی
  • هزینه‌‌‌های پن‌‌هان
  • امکانات و تجهیزات مورد نیاز

اشاره کرد.

نقش ابعاد در قیمت سوله سازی مشهد

یکی از مهم ترین عامل تاثیر گذار بر قیمت سوله سازی مشهد ابعاد سوله است. هر چه سوله بزرگ تر باشد، طبعا قیمت سوله افزایش می‌یابد. این افزایش قیمت متاثر از میزان فولادی است که برای ساخت سوله مورد نیاز است. اندازه د‌‌هانه سوله و همچنین کاربری سوله در میزان ابعاد سوله بسیار تاثیر گذار است. به عنوان مثال اگر سوله با کاربری انبار ساخته شود نسبت به سوله با کاربری ورزشی سقف کوتاه تری خواهد داشت. نوع شکل سقف نیز مهم است چرا که سوله‌‌‌هایی با سقف شیب دار از سوله‌‌‌هایی با سقف قوسی هزینه ساخت بیشتری دارند. هزینه بیشتر، متاثر از این است که دور ریز متریال در اثر ساخت حالت قوسی برای سقف، بسیار بیشتر از مدل سقف شیب دار است.

نقش مکان و موقیت جغرافیایی احداث سوله

تاثیر موقعیت جغرافیایی بر قیمت ساخت سوله در مشهد

مکان احداث سوله در قیمت سوله سازی مشهد نیز تاثیر به سزایی دارد. تاثیر مکان بسته به نوع خاک و موقعیت جغرافیایی است. به عنوان مثال اگر در منطقه ای که وزش باد بیشتر از حد نرمال است و خاک منطقه سست است قصد احداث سوله داشته باشید باید برای جلوگیری از آسیب سوله در مقابل باید از میزان فولاد بیشتر برای ساخت دیواره‌‌‌ها و سقف استفاده شود و برای جلوگیری از آسیب به سوله در هنگام زلزله و نشست سازه به مرور زمان، در مواجهه با خاک با تراکم کم می‌بایست ابعاد بیشتری برای فندانسیون در نظر گرفت و نیاز به آلماتور بندی دقیق تر و قوی تر است.

این موضوع تا حدی حائز اهمیت است که گا‌‌ها کل حجم خاک تخلیه می‌شود و با استفاده از ماشین آلات لایه به لایه خاکریزی انجام می‌شود تا به تراکم استاندارد برسیم. اگر به نکات ایمنی در زمینه مکان و موقیت جغرافیایی اهمیت داده نشود، در آینده ای نزدیک شاهد از بین رفتن کل سرمایه ساخت خواهیم بود.

نقش نوع طراحی سوله

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت سوله سازی مشهد نوع طراحی سوله است. سوله بسته به این که خرپایی باشد یا سنگین و یا UBM در نوع طراحی و میزان و نوع متریال با یکدیگر تفاوت دارند. سوله‌‌‌های خرپایی مقرون به صرفه ترین نوع سوله هستند اما باید دقت داشت که در ابعاد بالا این موضوع صدق می‌کند و در ابعاد پایین طراحی سوله از نوع خرپایی مقرون به صرفه نیست و اتفاقا هزینه بیشتری نسبت به سوله سنگین خواهد برد. سوله‌‌‌های UBM از فولاد ساخته نمی‌شوند و عمده متریال مورد نیاز این سوله‌‌‌ها ورق‌‌‌های گالوانیزه است که توسط دستگاهی مخصوص به هم دوخته می‌شوند. این سوله‌‌‌ها نیز در ابعاد کم توجیح اقتصادی ندارند.

هزینه‌‌‌های پنهان

هزینه‌‌‌هایی از قبیل هزینه جا به جایی بار، هزینه رفت و آمد و اقامت کارگران، افزایش قیمت متریال در اثر به تعویق افتادن خرید و مواردی از این دست هزینه‌‌‌های پنهان هر پروژه ای است بر قیمت سوله سازی در مشهد تاثیرگذار است. شما می‌توانید با خرید مصالح و تجهیزات مورد نیاز از نزدیک ترین مکان، چک کردن قیمت مقاطع فولادی و خرید به موقع متریال و همچنین با به کارگیری نیروی کار بومی به میزان قابل توجهی از هزینه‌‌‌های پنهان بکاهید و در قیمت تمام شده سازه خود تاثیر به سزایی بگذارید.

هزینه امکانات و تجهیزات مورد نیاز

تاثیر کاربری بر قیمت تمام شده سوله در مشهد

کاربری سوله در میزان تجهیزات مورد نظر برای احداث سوله تاثیر گذار است. به عنوان مثال احداث سوله با کاربری مرغداری نیازمند تجهیزات مخصوص جهت زندگی و پروار شدن طیور است در صورتی که سوله با کاربری انبار نیاز به تجهیزات برای زنده ماندن موجود زنده ندارد. همین طور سوله با کاربری سالن ورزش نیازمند تهویه مناسب است درصورتیکه این حساسیت برای انبار کردن محصولات خشک و بسته بندی مانند پوشاک یا مواردی از این قبیل با این حساسیت انجام نمی‌شود. البته سوله با هدف انبار داری دارو و یا مواد غذایی، نیازمند تهویه و سیستم خنک کننده است. همه این تمهیدات هزینه‌‌‌هایی در پی خواهد داشت که در نهایت بر قیمت تمام شده سوله تاثیر گذار خواهند بود.

سخن آخر

عوامل مختلفی بر قیمت سوله سازی مشهد موثر است. ما در این گفتار به بررسی عوامل تاثیر گذار بر قیمت تمام شده سوله پرداخیتم. شما می‌توانید جهت بررسی قیمت حدودی با کارشناسان مجموعه سوله ساز توس فعال در زمینه ساخت سوله مشهد در تماس باشید. در پایان امیدواریم که این مطلب که توسط دپارتمان سئو سایت مشهد تهیه شده است، مفید واقع شده باشد.

اخبار و مقالات

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.