بررسی مهمترین نکات طراحی سوله مشهد

نکات طراحی سوله مشهد | سوله سازی مشهد | سازه فولادی مشهد

نکات طراحی سوله مشهد

در این گفتار به بررسی مهم ترین نکات طراحی سوله مشهد خواهیم پرداخت. سوله ها به عنوان یکی از پرکاربرد ترین سازه های فلزی، صنعتی جهان، درصد قابل تاملی از ساخت و ساز های کشور ما را نیز شامل می شود. این سازه به دلیل طراحی خاصی که دارد قابلیت های فراوانی از جمله ابعاد مناسب و زمان ساخت کوتاه را به همراه دارند که دقیقا مناسب برای بخش صنعتی می باشد. اهمیت نکات طراحی از آن جهت مورد تاکید قرار می گیرد چرا که برای سازنده و کارفرما به یک اندازه مهم است. ایمنی، هزینه ساخت، عمر سازه و قابلیت های سوله، همگی به این نکات و رعایت آنها بستگی خواهد داشت.

نکات طراحی سوله مشهد موادی را شامل می شود که در این متن به مهم ترین آنها خواهیم پرداخت.

  • مشخص نمودن کاربری سوله
  • ارتفاع ستون ها
  • جوش و پیچ کاری
  • نظارت مرحله به مرحله در ساخت سوله

در ادامه به بررسی دقیقتر هر کدام از این موارد خواهیم پرداخت؛

مقدمه

شرکت سوله ساز توس متخصص در زمینه طراحی و ساخت سازه های فولادی و سوله در مشهد، با بهره گیری از به روز ترین امکانات و مجرب ترین کارکنان، آماده خدمت رسانی به متقاضیان در شهر مشهد است. این شرکت رسالت خود را پر کردن خلاء ساخت اسکلت فلزی بر پایه تیر ورق های 12 متری بدون وصله در مشهد قرار داده است تا از این طریق هزینه ساخت مشتریان خود را کاهش دهد. برای کسب اطلاعات از قیمت خدمات این شرکت می توانید با کارشناسان فروش مجموعه تماس حاصل فرمایید.

مشخص نمودن کاربری سوله

 

سوله سازی مشهد | سازه فولادی مشهد

 

از ابتدایی ترین مراحل طراحی و ساخت، مشخص نمودن نوع کاربری سوله مشهد است. بدین معنی که با مشخص کردن آن، بسیاری از مباحث و موانع بر طرف خواهد شد. نکات طراحی سوله مشهد، فقط مواردی که در زمان اجرا مورد نیاز است را شامل نمی شود. این نکات گستره وسیعی دارد و از ابتدایی ترین مراحل، یعنی مشخص نمودن کاربری سوله، قابل توجه است. با مشخص نمودن کاربری، نوع ساخت و طراحی سوله، مکان مناسب و ابعاد سوله تا حدود زیادی قابل محاسبه و برای سازنده روشن خواهد شد.

ارتفاع ستون ها

همانطور که در ابتدا این مطلب اشاره کردیم، نوع کاربری مشخص کننده تمام مواردی است که در ساخت سوله در مشهد باید به آنها توجه شود. نکات طراحی سوله مشهد مواردی هم در مرحله نصب ستون های سوله را نیز شامل می شود. میزان ارتفاع و نحوه قرار گیری ستون ها در انواع سوله گوناگون است و باید با نوع همان طراحی خاص، مطابقت داشته باشد. به طور مثال در نوع سوله سنگین، نحوه قرار گیری ستون ها مشخص کننده دهانه سوله خواهد بود، که می توان به اندازه مشخص آنرا تغییر داد.

از دیگر نکات مهم در میزان ارتفاع ستون ها، بهره گیری از جرثقیل در سوله مشهد می باشد، که باید سوله متناسب با وزن جرثقیل، از ارتفاع و مقاومت مناسب برخوردار باشد. همچنین اگر برای موارد این چنینی از همان مراحل ابتدایی، تدابیر مناسب اتخاذ فرمایید طراحان و سازندگان را از آنها مطلع سازید، می توانید بعد از تکمیل ساخت سوله نیز، اینگونه امتیازات را به سوله صنعتی مورد نظرتان بیافزایید.

[مطالعه بیشتر: سوله دست دوم چیست و چه معایبی دارد ؟  ]

محل ساخت و شرایط آب و هوایی

 

طراحی و ساخت انواع سوله در مشهد

این یکی از مواردی است که در محاسبات مهندسین طراح، تاثیر بسیاری خواهد گذاشت و کارفرمایان اغلب از آن غافل هستند. آب و هوا که به طور کلی میزان بارش، وزش باد و دامنه تغییرات دما را شامل می شود و تعیین کننده نوع ساخت و مصالح است. بیان این مورد در متن موجود، بیشتر برای کارفرمایان اهمیت خواهد داشت و جز نکات طراحی ساخت سوله مشهد است.

اهمیت این موضوع از جهت آگاه سازی شما عزیزان در مورد انتخاب درست و مناسب برای محل احداث سوله است و بر قیمت تمام شده ساخت سوله مورد نظرتان، بسیار تاثیر گذار خواهد بود. این را نیز اضافه کنیم که تمامی طراحان سوله، با به کارگیری پیشرفته ترین ابزار های اندازه گیری، قادر هستند در هر گونه شرایطی به ساخت سوله بپردازند. اما با انتخاب صحیح محل ساخت سوله هزینه های نهایی را می توانید کاهش دهید.

جوش و پیچ کاری

 

سازه های پیچ و مهره ای

در مدل هایی از سوله سازی به مانند سوله سنگین، که در مشهد ساخته و استفاده از آن به دلیل سازگاری با شرایط این شهر رواج بسیاری دارد، لازم است توجه ویژه ای به این مورد، یعنی نحوه جوش و پیچ کاری در این نوع سوله ها داشته باشیم. به دلیل پیشرفت فناوری های جوشکاری و تولید پیچ هایی با مقاومت بالا، امروزه ساخت سوله از همیشه آسان و مقاوم تر شده است. از جمله نکات طراحی سوله مشهد، نظارت دقیق بر پروسه جوش و پیچ کاری است.

استفاده از نیروی کار ماهر در جوشکاری و همچنین، بهره گیری از پیچ و مهره با کیفیت را می توان از مهم ترین نکات در این مرحله نام برد. تمام پایایی و مقاومت این سازه فلزی بر اتصالات و چگونگی برقراری آنها است و حتی بعد از تکمیل و ساخت سوله سازی مشهد باید به صورت دوره ای رسیدگی و نگهداری شود تا از بروز کوچک ترین نقص ها در اسرع وقت جلوگیری به عمل آید.

[ مطالعه بیشتر: سازه فلزی پیچ و مهره ای چیست و چه تفاوتی با سازه های بتنی دارد ؟ ]

نظارت مرحله به مرحله در ساخت سوله

نظارت در ساخت فقط مختص به اینگونه سازه ها نیست، اما به دلیل نوع کاربری هایی که از سوله ها می شود، اهمیت بالایی خواهد دارد و باید مطابق با استاندارد های لازم پیش رود. دلیل اهمیت ویژه نظارت مرحله به مرحله در سوله ها، خسارت های جبران ناپذیری است که در صورت بروز مشکل به وجود خواهد آمد. کسب و کارهای صنعتی که در سوله ها مشغول به فعالیت هستند باید از مقاوم بودن آن سوله ها اطمینان حاصل فرمایند تا به تاسیسات و نیروی کار کارخانه هیچ آسیبی وارد نشود. برای جلوگیری از بروز اینگونه مشکلات رعایت نکات طراحی سوله مشهد، که نظارت کامل بر تمامی مراحل ساخت و بهره برداری از آن را شامل می شود، الزامی است.

[ مطالعه بیشتر: معیارهای تعیین و پیش بینی هزینه ساخت سوله کدامند ؟  ]

سخن پایانی

شرکت سوله ساز توس با بیش از بیست سال سابقه فعالیت در ساخت سازه های فلزی به عوان یکی از معتبر ترین سازندگان سوله در مشهد شناخته می شود که تمامی موارد و نکات طراحی سوله مشهد به بهترین نحو رعایت می کند تا از بروز هر گونه نقص در ساخت سازه های خود، جلوگیری به عمل آورد. برای اطلاع دقیق از قیمت خدمات با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در پایان امیدواریم این مقاله که به همت دپارتمان سئو سایت اتود تهیه شده است، مفید واقع شده باشد.

اخبار و مقالات

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.